2022-09-09 Rösta

Dags för röstning. Smidigt att kunna rösta varje dag och slippa vänta till söndag…

Såklart superviktigt att rösta. Det pratas mycket om miljö… alla dessa plakat och reklam papper 🧻 🧻🧻🧻🧻 alla partier sätter upp.  
Är det miljövänligt att trycka upp allt detta för att sedan bränna upp!  Min röst påverkar inte av dessa plakat mer än att jag tycker det suleronödigt.  Lägg alla dessa pengar på något meningsfullt som kommer till nytta för alla svenska medborgare. Absolut skapar det arbetstillfällen att skapa och bränna alla dessa plakat som satts upp precis överallt i hela Sverige.

En annan undran är det en bil som plockar upp alla dessa, eller några som promenerar för att samla ihop. Antar att de partier som värnar om miljön ser till att det inte blir några utsläpp när dessa plakat plockas bort från Sveriges alla gator och torg. Jag kommer då inte ha dåligt samvete som kör min icke dieselssnåla bil de ringa mil jag kör per år!  Elbilen kanske inte har utsläpp förrän den inte längre fungerar och batteriet skall bytas ut..

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0