2023-04-29 Påsk

Dags att rensa ut påsken. Kanske julen också, granen får bli kvar.. den har överlevt i 8 år..


(null)
(null)


(null)




2023-04-27 Sjösättning

Dags att sjösätta den ena båten. Man kan tro att vi glömt gamla Bettan. Men det har vi inte. Den kommer att lastas med allt möjligt i sommar. Kanske sjösättningen blir om några veckor. Tills dess får det bli denna ett tag.

Jag trotsade förkylningen. Skulle jag inte gjort. Fick hög feber och rösten försvann.

Som M har putsat. Motorn va den som va mest putsad och blänkte. Han kan han. 

(null)


(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2023-04-26 POP

Rabatt på vinterkläder. Kunde inte låta bli
(null)


2023-04-25

Dom byter ut hela spången på Sandhamn. Tur man inte har bryggplats. Undrar hur dom kommer ut till betongbryggorna.
Jag står i kö för bryggplats. Står på plats 28.. skall nog mycke tills jag får en. 

Tills dess får mannen min ligga och guppa med båten medan jag gör ärenden.  Hade varit  fint med en promenad och lunch. Då får vi inte vara spontana utan planera och ta waxholmsbåten.

Nu skall jag in och köpa halstabletter, förkylning på G



(null)

(null)

(null)

(null)



2023-04-24 dagen

Dagens arbetsplats. Inte helt fel arbetsplats för dagen.

(null)


2023-04-22 sextio

Idag firade vi dotterns svärmor som fyller 60. Dagens 60 åringar är som femtio. Men då får man träna och hålla igång.
Alltså  jag som alltid har koll. Hade helt glömt. Tur våra vänner har en spritbutik i sitt hem.. där kunde man välja mellan systembolagets viner. Blev en

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2023-04-22 strömavbrott

Pang sa de. Totalmörker i hela Boo.
Tur jag blivit försedd med ljusslingor av min vän, plus att en del julsaker är framme.

Kunde inte låta bli. Köpte en USB laddningsbar elefant till dopet. Blev en hem också. Passar så fint till mitt nattygsbord med elefanter. Jag är lite mörkrädd. Perfekt om natten och M blir inte störd.
Vid strömavbrottet va den laddad och klar. Hade glömt ett den laddat under hela veckan.

Måste ha en till vid Ms sida 

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Vips blir blomman en lampa.

2023-04-21 Grisar

Besök av lillasyster som är lite snuvig. Mamma skulle äta lunch med en kompis och sen simma med storasyster.

Vilken lyx. Vi tog en promenad , hon gillar att sitta och titta längst fram.

Min grissamling, bara ett fel.. en Björn halkade med. Jag gillar ju rosa, grisar är lite rosa. Perfekt.

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)


2023-04-19 Princess

Fick denna bild från min dotter. Kanske inte dom bästa egenskaperna att ärva från mormor 🤷‍♀️
Men Lillskrutt åt upp hela princessbakelsen.
Lillasyster hon slukar choklad och är inte förtjust i läsk. Hade varit bättre om dom ärvt min näsa eller något nyttigare 😂 

(null)


2023-04-18 Vår

Vilken dag. Behöver snart ta fram vårjackan.
Snart kryllar det av folk. Längtar.

(null)

(null)


2023-04-17 Ingen vanlig dag

För 17 år sedan snöade det, jag halkade och vips så kom vår lilla tjej. Som idag blir 31. Hua va tiden går. 


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



2023-04-16 Dagen före

Fick hjälp med tårtbak, middag för dottern dagen innan hon fyller år . Hon beställde en dajmtårta. Blev riktigt fin.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Vi lekte frisör 
(null)

(null)
Åt köttbullar med bröd 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2023-04-15 Ingarö

Vilken härlig dag.  Vilka bakverk.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2023-04-14 Dop

I morgon skall vi på dop. Manchettknappar och lite fix. Köpte manschettknapparna hos Bohlins. Smidigt och enkelt.

Vet inte om man ser att det står WZW
Skulle valt vanliga bokstäver…
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2023-04-13

Dags för hemfärd. Vi stannade en extra dag. Härligt när man kan jobba vart man än är i världen. 



(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2023-04-10 hängande korgar

Försöker finna förvaring till landet.
Hittade tre hängande korgar. Va modernt på 90 talet.. kommer bli superbra. All frukt får sin plats. Hittade den på Cervera.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2023-04-10 Båten

Inte helt fel att börja morgonen så här .

Första gången jag ser bilar på Sandhamn sen jag va 15 år.. 

Härligt att se när butikerna packar upp och startar upp inför sommaren.
(null)

(null)


(null)

(null)



2023-04-09 Landet

Åkte ut med morgonbåten till landet. Vilket väder. Vi tog lilla båten runt ön. Träffade på en vän till Morgan som bor på andra sidan av vår ö. Vilken utsikt dom har.. rakt ut mot rödkopsfjärden.

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2023-04-08 Påskgrill

Påskgrillning på Ingarö med alla. Barnen letade chokladägg, vilken hit, barnen sysselsatta och nöjda.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Vilken smarrig tårta dottern bakat
(null)

(null)

(null)

(null)


2023-04-08 promenad


Promenad ner till Nacka Byggnadsvård. Skulle leta krok till min korg som skall hänga i taket på landet vid köksbänken. Blev ingen krok. Däremot en härlig promenad i krokarna.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2023-04-07 Påskpynt

Alltså, vilka påskpynt min väninna har. Är lite Avis , är så mysigt med allt påskpynt. Men hon har sparat hela sitt liv. Det är  bara att börja. Bara det att jag hittar aldrig så fina saker som dessa. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2023-04-06 Påskpynt

Lite påskpynt fick jag fram. Dessa är mina favoriter

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2023-04-05 Lekmorfar

Tog med oss fika för att träffa barnbarnen innan läggdags. Kanske inte föräldrarnas högsta önskan  att fika innan middag, ops,, 
Ibland får man abstinens när man inte träffat dom på länge.



(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2023-04-04 Påsk

Känns inte som Påsk. I morse va det minus 9.. isen låg inne i Sandhamn. Vilken fin påskbjörk, full utav fjädrar. Vart förvarar man den. Vilket jobb att sätta upp alla fjädrar. Nu skall jag hem och påskpynta.


(null)

(null)


(null)

(null)

(null)


2023-04-03 Present

Va ger man till sin dotter som fyller 31. Som vet va hon vill ha. Frisörbesök är aldrig fel, inte när man inte varit hos frisören  på 1 1/2 år.. 

15 cm åkte av. Ja ni ser före och efter. Fint blev det. Klippning bästa Sara hos Hårdesign Värmdö.

(null)

(null)


2023-04-02 Promenad

Promenad i repris, alltid lika mysigt, men tungt denna dag.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2023-04-01 Velamsund

Sista chansen till skidåkning i Stockholm …
Inte bästa förutsättningarna, en eloge till oss som gjorde ett försök. Slutade med att mannen min åkte ner i diket med skidor och allt. Hade det varit jag hade jag varit täckt i lera. Men inte mannen min, snabb som alltid, upp ur diket på nolltid, jag han inte ens ta ett kort.. ja jag vet att det är taskigt, men han tycker det är kul att kika på kort efteråt.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)



2023-03-31 Sjösättning

Nja inte riktigt dags för sjösättning. Hade inte varit fel om det va lite varmare, nu vill jag åka båt. Vi flyttade iallafall vår båt för att fixa vårrustningen.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2023-03-30 Påskkunch

Blev bjuden på en supergod och trevlig påsklunch.

Bakade en Maräng tårta med lemoncurd, som jag tog med. Jag va inte ensam om att baka med lemoncurd. Jag får anse mig besegrad Es marängrulltårta va godare.

(null)

(null)

(null)


2023-03-28 Utsikt

Från snöstorm till detta. Så mysigt med massa snö och solsken. 

Sandhamn levererar böttre plogning än Nacka.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)


(null)

(null)
Föredrar Båtbussen.

2023-03-27 Utsikt

Dagens utsikt, ganska mysigt med snöstorm

(null)

(null)

(null)

(null)


RSS 2.0