2015-10-31 Eknö



Snart hemfärd från landet.
Lite sugen på att bada!





Grannens båt har blivit ett med marken!


















2015-10-30 Mys frukost


Mys frukost på landet.




Vet inte vad ergonomen på M's jobb tycker om den här ställningen...

Själv passade jag på att plocka lite blåbär.


2015-10-29 Sandhamns Värdshus


Allahelgon middag på Sandhamns värdshus. Tog 18.15 båten från Stavsnäs. Inmundigade en smarrig måltid. 21.55 gick båten till Eknö, tog fyra minuter.
Fick med oss denna fina fisa😍. 


Min förrätt, Kalix löjrom. Mums.


M's förrätt, Harröra,

Far och dotter tog Värdshusbiffen i vanlig ordning...


Jag tog fiskgrytan, sååå himla god. 





L tog efterrätt istället för förrätt. Chokladmousse med smällkarameller😳, smattrade i munnen.






Väntar på båten tillbaka till Eknö








Favoritbutiken hade stängt. 













På med strålkastaren.




Brr vad kallt, lite värmeljus och en brasa gjorde susen.




2015-10-28 Lunch dejt



Idag var jag på lunch dejt med finaste dottern på Thelins. Hon tentapluggade på biblioteket även idag. En lätt trött fisa som var hungrig😴




😍 Lite mat i magen kan göra under😍


2015-10-27 Lunch


Lunch med fina dottern, som tentapluggat på biblioteket. Mumsig sallad.



2015-10-26 Backspegeln


Vilken höst. Snart är det november, seda jul. Vart tog sommaren vägen! Hösten är ändå en favorit. 
Rosa / Blå himmel



2015-10-25 Vedförråd


Vedförrådet tar form.









M höll på ända in på småtimmarna...

2015-10-24 Skepparholmen


Idag firade vi mormor som fyllde år. Vi åt lunch på Skepparholmen. Dom har ett fantastiskt salladsbord, bara vegetariskt, samt ett vegetariskt alternativ till varmrätt. Vilket passar mormor som är vegetariant. Så himla fräscht. Jag var här på lunch mitt i veckan med en väninna, blev så glatt överraskad av den goda hälsosamma Buffén. 

Du får äta hur mycket som helst för 150 kr.  Lunch finns måndag till Lördag, söndagar har dom Brunch för 250kr

Det var hur mycke folk som helst.
















Farfar och L.










Här kan man spaa om man så vill. 





2015-10-23 Outfits

 
Lånade bilderna från finaste dotterns blogg:)  Hon har haft praktik i några veckor på SÖS olika akutavdelningar..
 
Snygga outfits dom har. Fina bilder...
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-10-22 Solens stad


Påväg mot Solens stad.

Favorit restaurangen i solens stad hade stängt. Blev Olerys. L räknade att det fanns 32 tv apparater.. 

Gissningslek vilka lag som spelade, om någon hörde måste dom haft roligt. Hade M varit med, då hade vi haft svaret direkt.




Fina dottern😘

Mysig middag med farmor och dotter och 32 tv apparater.














2015-10-21 Bricka Lisa Larsson


Lisa Larsson bricka från antikboden i Gustavsberg.. Jaja, en till bricka.



2015-10-20


Igår blev det bönpasta till middag.



Lurade mannen min. Han trodde det var spenat pasta, men det var bönpasta. Riktigt gott. Smakade konstigt nog inte bönor. Finns hos Coop ca 40kr. Kanske lite mycke, men värt varje krona.
Dragon kyckling

Fyra kycklingfiléer som kördes i tryckkokaren, med en massa kryddor. Färsk dragon, citronmeliss, olivolja, balsamico.

5 dl matlagningsgrädde
1 kycklingbuljong
Färsk klippt dragon

Koka upp. Servera till bönpastan.



Kastrullsettet jag köpte hos Royaldesign har ytterligare en finess. Glas Locken passar även till mina fina Anders Petters pannorna. Perfekt👍





2015-10-19 Körsbärs tomater


Plockat mina tomater, fick slänga lika mycke. Lärt mig en läxa att plantera i slutet av maj.

2015-10-18 Förråd


Vattpasset! Är det rakt😘


Nämen vad hände där😘.







Finns alltid en baksida... Ibland önskar vi att tomten låg på samma nivå som grannen. När väl muren på baksidan kommer upp igen, då känns det bättre att ligga högre upp än grannen.







Lite sopning!

2015-10-17 Förråd


Fredags morse åkte M till Orminge trä för att köpa lite plank. 
Vi köpte även lärken hos Orminge trä.
Bra leverans, bra pris, enda negativa är att dom endast har öppet vardagar 7-17..

Gran 



Lärk panel

Sibirisk lärkpanel från Moelven 502
21 x 144. Beställd hos Orminge trä.






Stomen till förrådet. Ena delen blir förvaring av dom ihopfällbara utemöblerna, den andra delen blir vedförrådet.





Gran panelen ... Skiljer en aning
22 x 145 . Den krymper nog. Den skall målas svart! 


2015-10-16 Torsk med dragonsås


M's kommentar. Jag är redan hungrig innan jag ens hunnit äta😳 hmm, klart man är hungrig innan man ätit. Han menade att han vet att han är hungrig efter att han ätit. M är inte direkt förtjust i fisk..  Hans mormors fisk den kunde han äta. Kanske får fråga hans mor om recept... 


Blev torsk med dragonsås...

M kontrollerade kastrullerna.

Dragonen plockade jag från mina odlingslådor.


2015-10-15 Merci


Min kära make kom hem med lite choklad från flygplatsen. Merci Merci❤️

Min älskade råtta kom på besök och hjälpte mig att öppna😘 hon tog alla med nötter,


Min kära make tog resten och lämnade alla med kaffesmak😳. Jag som inte ens  dricker kaffe.


2015-10-14 Dejt


Igår var jag på dejt med den här snyggingen, min käre make såklart😍.
Vi åt på en av våra favorit restauranger, Restaurang J. Värdshuset på Sandhamn slår allt.


Strömminglåda med potatismos tog jag. Mums. M tog Danska järpar.






2015-10-14 Räksmörgåsens dag


Räksmörgåsens dag! 

2015-10-13 Kastruller


Nya kastruller från Royal design.
75% rabatt...

Provence Plus. Riktigt nöjda.

Glaslock är en favorit.. 

2015-10-12 Rödbetor



Rödbetor från mina odlingslådor. 

Västerås gurka även dom från mina odlingslådor. Kanske hade det blivit fler om jag planterat i slutet av maj, istället för juli....




2015-10-11 Stäket


Lugna promenaden längs stäket, för att testa lungorna.. Nu är hösten här, sååå mysigt.










2015-10-10 Piano



Länge sedan vi fick höra ljuvlig musik här hemma.
L övade på några jullåtar. Längtar lite till jul.

L's musikhörna har omvandlats till mitt hemmagym... 


L hade varit på Chokladmässan. Hon köpte med sig lite praliner till MamPa😍 mums




2015-10-09 Initiativ


Hmm, hitta stavfelet! 

Han fick inte bara pris för årets initiativ,
M gjorde även succée på scen i Globe Hotel. Har bara hört om alla hans presentationen, allt från rökmaskiner, tänk om dom spelat in allt... Denna gång körde han något politiskt och höll sig i talarpodiet... Hmmm, tydligen skrattade alla i publiken. Ståup komiker😊 kanske är M's nästa utmaning. Eller så skrattade dom åt något annat. 
Har känt M i mer än 30 år utan att få se den sidan... Å andra sidan arbetar vi ju inte ihop, bara i hemmet😍.
Som han säger, när jag står på scen är det ingen som kan avbryta mig😘, då är det bara jag och ingen annan! Så sant!




2015-10-09 Skådespelare på cv't


M är i Tyskland och spelar in en reklamfilm.... fick bli handbagage den här gången, så att kläderna inte skulle försvinna, det skulle vart snyggt. 
Dom sista gångerna han flugit till Tyskland har bagaget försvunnit, han har i och för sig fått t-shirt och kalsonger , men XXL, ni kan tänka er hur det skulle sett ut... 
Fick två selfisar skickade från M😍.
Här har han paus, producenterna går igenom tagningen.


Snart kommer han hem. I morgon blir det till att hålla presentation på Globe Hotel för M's del. 
Nu har han både Fotomodell och skådespelare i sitt CV't, man är aldrig för gammal.




2015-10-08 Marimekko

Kunde inte låta bli...ytterligare en bricka till min samling. Marimekko bricka, finns hos Royal Design...  





2015-10-07 Fishermanfriend


Tur han bär hjälm när han kör motorcykel.

Såå snygg i Fishermanfriend halsduken😘. Haha...

2015-10-06 Renbiffar


Tänk vad gott det är med mat, när man väl lagar. Både jag och M är rätt kräsna, men vi gnäller sällan över maten som serveras. Däremot har vi slutat laga mat, blir The och smörgås nu när det är tomt på barn i huset. Vilket inte är bra!

M's mamma såg till att det blev middag igår. Vi fick med oss en bit Renfärs hem... 
Så himla gott. Vi var så hungriga att jag glömde ta kort på färdigt resultat😳.
Blev renbiffar med fetaost och rostad potatis i ugn med gräddsås. Mums. Tack farmor (låter bättre med farmor än svärmor:).
Nu klarar vi oss ett tag till😍.






2015-10-04 Kanelbullens dag


Åhhh, min fina snälla dotter, hon kan hon. Hon stod för bullbaket idag på kanelbullens dag i vår familj. Själv har jag tappat stinget när det kommer till bak och mat... 



Senare på eftermiddagen åkte vi ut och firade farfar 75 år. 









2015-10-03 Plank



Inte ens mörkret stoppade plankbygget.






















2015-10-02 Plank


I morgon lördag blir en heldag med plank bygge. Vi har roat oss allt för många helger... Haha... 

2015-10-01 Nattgäster


Finaste dottern och kompisen B kom på besök, som gamla tider😀. Tittade på film med popcorn och frukt. Såå roligt att få Nattgäster. 



2015-09-30 Punka


M Hade tänkt cykla hem från Mölnvik, om jag var avundsjuk... Vid Gustavsbergs centrum hade han fått punktering, som han fixade. En KM bort fick han punktering igen, då gav han upp och ringde hem🚴.

Punkteringen var för stor för att laga

Blev en promenad med frun runt området på 4,5 KM. Inte lika kul😍





2015-09-29 Englands Logik



Jaha, vilket håll skall vi gå för att komma till hotellrummet nr 653? Englands logik.

Om vi gick till vänster då kom vi tillbaka till skylten... Höger är rätt!

2015-09-28 Vissa avgifter är bra!


Skyllt på Gatwick Expresståget!
Smoking on-board trains and at railway station is unlawful. Maximum fine 1000 pound😳 x 13.57. Blir 13579kr... Tur man inte är rökare.. Kanske Sverige skulle kunna ta efter, så även jag skulle kunna ta bussen eller tåget😘

2015-09-27 Victoria Secret


Den här påsen gjorde mitt liv lite kortare!

Vi hade checkat in på Gatwick, satt och halvsov, fick meddelande om försening på 1 timme. 
Vi gick och åt en bit mat. Victoria secretpåsen var med. När vi skulle gå var jag som inlåst, då bordsgrannarna ställt stol framför min utgång, andra hållet satt en fyrbarnsfamilj. M tog Victoria secretpåsen och spritpåsen, jag tog min tunga väska och gick. 
Jag gick på toaletten, lämnade min tunga väska med M vid ett fik. När jag byter av M som även han går på toaletten, ser jag att Victoria secretpåsen saknas, spritpåsen står där. Jag hade nämligen mitt pass i den samt boardingkortet...

Lätt panik är ett milt uttryck. Gick direkt in på matstället vi senast vart till, ingen påse! M har nog aldrig sett så många människor bära på just en Victoria secret påse! 

Vi blev hänvisade fram och tillbaka till säkerhetsavdelningen, som slutade med att vi gick genom en gång på ca 500 meter, kommer rakt ut till incheckningen, bakvägen! Hmmm, vem som helst skulle bara kunna gå rakt igenom, vad är det för säkerhet.... Vi sprang raskt tillbaka. Jag gick raka vägen till matstället för att höra om dom sett en Victoria secretpåse, vilket dom gjort, dom hade ställt den i sopskåpet😳. M hade ställt den på bordet i tron att jag skulle ta den... Hmmm medan jag hade fullt sjå att trassla mig ut från bordet med den tunga väskan... Miss i kommunikationen.
Om jag blev glad.

Jaja, jag vet att man bör förvara passet på ett säkrare ställe😎.  



Finaste dottern blev glad över påsens innehåll. 

2015-09-26 Shopping


Mitt val idag. Shopping.
Affärerna öppnade inte förrän kl, 12. En liten miss, kunde sovit en stund till.

M's val G-Star Raw...
Maaat. Pub mat, fish and chips... 

















Vi lessnade snabbt på shoppingen. Vi begav oss mot Buckingham.






Vi kom aldrig fram, vi stannade i ST James park, en liten parkbänk och sol lockade mer.














En svart svan.



Framme vid hotellet. Vi har nog gått ca 2 mil per dag...










RSS 2.0