2022-06-28 Nordsjö

2008 målade vi huset senast. Då med Nordsjö Kultur V hel matt., tänk om man haft NCS koden. Är svart men en ganska fin svart färg som inte går åt det bruna hållet.

Nu är färgen mer grå,  pga solblekt panel. Måste ändå säga att det hållt i många år. 

Köpte två olika. En hel svart och den andra gråsvart. Minsta antal liter för att prova är 3 liter. Antagligen totalt lurad. 600kr för en testburk, inte rimligt. Man borde kunna köpa en halvliters. Ibland va det bättre förr. Dessutom hade dom inga provbitar att jämföra. När det är två färger i standardsortimentet som finns i en katalog! 
Inte förtjust i Byggole i Nackas förgavdelning. Där måste man själv vara proffset. Lite nonchalanta. Byggole på Värmdö däremot superoroffsiga och hjälpsamma. 

Jag är ju inte en målare, men tycker om att måla och behöver hjälp ibland med färger… jobbar man med färg, trodde jag man viste vad som händer när man blandar i olika kulörter. Inte kan jag säga till en kund inte vet jag.. då får man inte många kunder. 
Men men, tyvärr stänger Värmdö kl 19, tyvärr hinner man inte ut en vanlig jobbdag. Nästa vecka får jag åka direkt efter jobbet och då gå innan alla köer börjar. Mer färg behöver vi och nu vet jag att det skall vara svart svart. 

Tisdag kväll tvättade M fasaden på Framsidan. 
(null)

(null)

(null)
Nej nej till den gråsvarta. Någon som vill köpa för halva priset. Supermatt gråsvart från Nordsjö.
(null)
Denna färg blir det
(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0