2022-02-26 Eknö

Bestämde oss snabbt för att åka ut till landet en kort sväng. Vädret spår strålande sol. 

Tar ca en halvtimme till Stavsnäs. Sen båt ca 40 minuter. Parkerade på min mammas plats. 

Hörde av vår dotter att min mamma va påväg hem från Uvö där hon bor permanent. Lite lustigt möter vi hennes båt som kommer nerifrån Nämdö, vid styrsvik vid Runnmarö.

Är så lyckligt lottad att våra båtar till Sandhamn går tre till fyra gånger per dag under vintern. Min mammas båtar mot Nämdö går bara en båt på torsdagar och en på helgen per dag. Varpå hon aldrig kan åka fram och tillbaka för att handla. Vi däremot kan åka fram och tillbaka flera gånger per dag. Misstänker att vi är hållplatsen före Sandhamn och mitt i farleden där isen sällan lägger sig. 

Tydligen hade min mor inget batteri i telefonen, gick inte att ringa för att vinka. (null)

(null)


(null)

(null)

(null)
Denna plats är min favorit. Då mår jag inte illa när man kan titta rakt fram. Inte minst M kan köpa sin Öl i kafeterian.
(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0