2021-10-03 Lökar

Köpte lökar på Ica Maxi. Påskliljor och vita bollar som heter ping pong.. 800 liter jord vi släpat ut är nu  som utfyllnad, slurp sa det,, 
Blir lika många säckar till nästa år.. Mannen min sa att han behöver träna,  varför inte förena nytta med nöje!  Kanske skall öka till 1000 lite jord.

Förhoppningsvis är Eknös enda rådjur inte så sugen på mina påskliljor, eller ping pong lökarna. Ett streck över ett rådjur innebär förhoppningsvis att rådjuren inte är så förtjusta i dessa Ping Pong lökar. Vem vet en vinterdag när det inte finns något annat, och jag gjort ett urdåligt jobb med att gräva ner lökarna tillräckligt djupt.. 


(null)

(null)

(null)
Till våren tänkte jag plantera lite sommarblomster som blommar under hela sommaren. Eftersom lökarna troligtvis blommar i maj här ute i skärgården.

(null)

(null)
Något som blommar vid mina vinbärsbuskar! 
(null)

(null)
Fläderbusken jag fick av vår granne på landet, åkte ner i landet.. hmm eller gick såklart inte att gräva just där jag ville ha busken. Byggde upp med stenar. Japp mannen min,, mer jord till kommande år, så har vi snart en fin baksida med andra träd än tallar.

Gick ner till stranden för att plocka tång, världens bästa gödsel.. glömde att lägga i botten.. 
(null)

(null)

(null)
En självsådd tomatplanta, även den bredvid mina vinbärsbuskar.


(null)
Plockade av alla tomaterna.
(null)

(null)
Studsmatta och gungorna plockades ner.
(null)

(null)

(null)

(null)
 Någon har varit på besök.. hmm kan det vara älgen

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0