2021-08-09 Ytterdörr

Lite många järn i elden…  Men ibland behöver man ha många projekt pågång för att kunna knyta ihop säcken på slutet.. 

Stora fönstrena i vardagsrummet är prio tycker jag.. ingen idé att fixa innerväggen förrän fönstrena är fixade. Idag är väggen lite fuktskadad från regnet..

Förbränningstoaletten skall installeras. Altan till lillstugan, ett uteprojetk.. sen avloppet.. skogen behöver röjas, ett höstjobb.

Såklart vill man måla taket i vardagsrummet och hallen. När väl fönstrena och toan är installerad, skulle det inte vara helt fel att piffa till vardagsrum och hall. Blir innejobb i höst, om dåligt väder.. Finns iallafall jobb oavsett väder.

Jag tror vi fixar det. En sak itaget.

Sen har vi torktider mellan målningar… passade på att måla ytterdörren. Innedelen slipade jag bort lacken. Därefter vitoljade jag fyra gånger.
Ytterdelen laserade jag svart som tidigare.







(null)


(null)


(null)
Nytt handtag från Assa.. så himla nöjda vi njuter varje gång vi öppnar och stänger. Bästa köpet. Nästa år blir det ett nytt till förrådsdörren.
(null)


(null)
Ytterdörr innan slipning
(null)
Gick åt många slippapper
(null)

(null)
Vitolja fyra omgångar.. snyggt tycker jag. Dörren får hänga med ett tag till. Helst av allt skulle jag vilja ha en dörr med fönster över hela dörren! 
(null)

(null)

(null)
Ytterdörr innan slipning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0