2017-09-07 Papegojträdet

Jag trotsade ösregnet. Körde högtryckstvätten för att få bort allt fågelbajs vid entrén.


Planterade papegojträdet, som även fick lite höstfägring vid stammen. Planterade även om pelargonerna som får flytta in i morgon. 

Tänk att hortensiorna fortfarande blommar. Hoppas att de övervintrar i krukorna. Skall täcka in dem i bubbelplast och säckväv, får bli när solen tittar fram. 

När det ändå regnar fick bilen sig en tvätt. Jaja. M gjorde om och rätt i vanlig ordning. Som med dammsugning. 

Fanns inte en torr fläck på mig, jorden hade fastnat likt strössel på en bulle. Tur vi har en Groventre. M fixade en brasa till sin frussna fru.

Papegojträdet fick M i 50 årspresent
Lite höstfägring från Blomsterlandet
Hoppas få njuta innan snön kommer
Grön Ljung med rosa 😌 blomster
Vit Ljung
Rosa Hortensia, M fick i 50 års presen, eller va det jag som värdinna fick. Fin är den fortfarande, vilken färg. Älskar rosa blommor.
Denna Hortensia köpte jag i maj, nu blommar sen på nytt.

Kommentarer
Postat av: Kerstin (biolog)

Ursäkta, men det brokbladiga dvärgträdet är inte ett papegojträd (Parrotia persica), utan ett toppympat eukalyptusvide (Salix integra 'Hakuro Nishiki').
Med vänlig hälsning / Kerstin (biolog)

2017-10-17 @ 18:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0