2016-09-18 Bilfritt Stockholm


Jag och min bodyguard begav oss in mot stora staden på cykel. 5 mil fick vi ihop, inte mycke med tanke på att vi cyklade från Nacka, därefter Djurgården runt.
Men vilken härlig dag. 

Bilfritt Stockholm för en dag. Var en aning kaos med alla cyklister och gångtrafikanter som mer eller mindre var som att möta en massa walking dead, gångtrafikanter som stirrade blint på sina mobiler med öronsnäckor. Vi får skaffa ett ljudhorn. Ett bilfritt Stockholm utan bilar.... Jag föredrar bil i Stockholm. En cykeltur är aldrig fel, Djurgården levererar i vanlig ordning.






En sväng upp för Slottsbacken och vårt fina Slott.




 
 











 
 



Nästan som vattenfestivalen, men med en cykelparad.


 












 





Ojoj, mycke fågelbajs att skyffla, bår brygga på landet är rena drömmen.






Räksmörgås hos Caf'e blockhusporten.
Mums vad smarrigt. Heagårdens räksmörgås har ingen ännu slagit.




M tog en stor 


Jag en liten.


 
Birger Jarl passerade,




Brr kallt i vinden..








































Kanske sista gången vi passerar ett sargat Slussen.









Ett gäng härliga musikanter som spelade vid Sickla på Statoil oljefat...

Åh vilken härlig dag. Nacka är ändå vackrast❤️ Värmdö också. Jag gillar lugnet och naturen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0