2016-01-21 Pillivuyt


Ikväll bjöd jag på Spenatsoppa och pannkaka med färska bär samt en massa grädde.

Spenatsoppa en favorit, gärna ett kokt ägg i. Idag blev det utan ägg för mig. Åt ett i morse, man blir så mättnött man äter ägg, skall orka ett par  pannkakor .
Ja, jag vet att jag inte städat ut julen. Är så mysigt med julstjärnor. Bara ett litet tag till, sedan åker julen ut. Om 11 månader åker julen fram igen.

Tänk! Dessa Pillivuyt skålar fick jag av min farbror och fru, när jag fyllde 18. Favoritskålarna att äta soppa eller som tilltugg. Har två skålar,  så det blir bara när man är två, eller som idag, då blir det hallon och blåbär.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0