2013-06-08 Flytväst.....

Igår räddade jag en liten flicka som ramlade ner i vattnet mellan bryggan och båten....

Vi träffade på två goda vänner som va på besök i Sandhamn... Tre små flickor sprang och hoppade på och av deras båt som låg två båtar från våra goda vännerst båt, utan Flytväst, helt plötsligt halkar den ena tjejen och hinner inte över tillbåten, Slår sig rejält och hamnar i vattnet hängande med händerna i båten, jag slänger mig efter och tar tag under hennes armar, jag hänger med bena över bryggan och håller flickan ovanför vattnet, jag ropar på R att dra upp henne på båten. Föräldrarna fanns inte ens i närheten. M sprang och hämtade föräldrarna som satt å "fikade" vid Poolen... Hoppas dom va chockade, och att deras barn bär Flytväst nästa gång, för dom behandlade oss som luft,,,inte en fråga hur deras dotter slog sig etc , hon slog sig rejält. Vi kräver Inte ett ta tack för hjälpen, vi hoppas bara att allt har gått bra och att dom kommer använda Flytväst även när dom lagt till med båten....

Flytväst är en billig försäkring,, det spelar ingen roll om du bor på Lidingö eller i Rotebro, ramlar du och slår dig så illa och faller i vattnet sjunker du, flytvästen både skyddar och gör så att du flyter... lite lustigt L skrev om just Flytväst och den olycka hon råkade ut för med vattenskoter för ett antal år sedan.
http://mitt0liv.webblogg.se/

På 80 talet hade i stort sett ingen hjälm i slalombacken, idag har både vuxna och barn hjälm, vilket är en självklarhet för dagens ungdomar,,,,, varför kan inte Flytväst bli det?

Jag skrapade upp knät och fick rejäla blåmärken på bena, de va några år sedan man skrapade upp knäna.. Närmare 35 år sedan.. Men va gör de..

Om alla vuxna börjar bära Flytväst kommer även våra barn och ungdomar göra de...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0