2013-01-15 Ljusstake från Village

Är lite svag för dessa gigantiska ljusstakar... Köpte denna i November förra året på Village i Nacka Forum, helt i plåt för att minimera brandrisk.... Blockljuset kommer från min nyfunna butik, nämligen Brisak 19kr.. Det gröna riset kommer från vår häck...Den ute i trädgården vill säga!
 
Hände en liten olycka dagen innan julafton.... en av mina träljusstakar som har en liten stålkopp för att släcka ljuset utifall jag skulle glömma att släcka... Givetvis glömde jag släcka i rätt tid!, eller ett av ljusen va kortare än i dom andra resterande ljusstakarna.. Eller så börjar jag bli gammal och glömsk....När jag skulle blåsa ut upptäcker jag att den ena redan va nerbrunnen,,,i själva ljusstaken... trots stålkoppen har det blivit någon slags värmehärd... hela ljusstaken va skållhet och utbränd... Hua hua kunde gått riktigt illa..
Kanske lika bra att köpa fejk värmeljus... även de finns på Brisak, dom har allt å lite till!
 
Till helgen blir det julgransplundring... jaja jag vet att man skulle slängt ut julen för länge sedan, men det är så mysigt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0