2013-12-18 Markslöjd - Broby ljuskrona

Ljuskronan tas fram till 1:a advent... Nu har det hänt igen.. Andra gången ljuskopparna i glas går i kras..
Första gången hände för 10 år sedan på julafton,,, hade givetvis stearinljus som blev lite för varma, klirr så va de glassplitter i köket, tur att de inte började brinna.. Nu va olyckan framme igen, den gången hade jag värmeljus istället för stearinljus,, tyvärr hade jag precis tagit fram ljuskronan från förrådet, kallt och varmt går inte alltid ihop när det gäller glas, vilket jag borde lärt mig efter alla moskok jag gjort! Minnet är kort ibland.
 
Första gången jag ringde markslöjd sickade dom fem nya glaskoppar.. då fanns den fortfarande att köpa i butik.. Efter 10 år kan jag inte se att den finns i sortimentet,, hmmm, vi ringde för snart 3 veckor sedan för att höra om det går att beställa nya, klart vi betalar.. Dom skickade fem nya utan att vi behöver betala ett enda öre, vilken service. Bästa sättet är dock att gå via deras återförsäljare som kan beställa dessa ljuskoppar, då vet vi till nästa gång jag klantar mig.
I veckan kom paketet från Markslöjd med glaskoppar till vår Broby ljus takkrona...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0