2012-10-21 Till mormor..

 
Ja ha..igår åkte vi ut till Uvö för att fira mormor som fyller år nästa vecka. Nu när båten ligger på land blir det till att åka Vaxholmsvåt.. hua va dyrt 360kr för två vuxna. Vi hade i alla fall tur med vädret.
Båt ut till mormor tog vi från Saltsjöbaden.. När vi åker ut till vårt landställe tar vi båten från stavsnäs.
Här i Saltsjöbaden parkerar man gratis i 7 dygn.. så är inte fallet i Stavsnäs. Snarare 200kr per dygn!
Jag ser galen ut,,, men är man uppe med tuppen blir det inte bättre. Farmor har full koll på Hugo.
Frukost fixade jag kl 6 på morgonen.. gott med fika på båten.
 
Presentöppning... köpte ett par hantlar till mor min,, men hon hade redan ett par...
Blev soppa till lunch,, riktigt gott. Stark tomatsoppa.
Mor hade bakat en försvinnande god vinbärspaj... mums
Goda bullar
Jag bakade cupcakes för diabetiker,, receptet fick ni igår.
 
Äntligen fick jag ta ett kort på lilla Hugo..
Inte lockande att ta ett dopp vid stranden...
För att överhuvudtaget komma med på bild blir det till att själv ta kortet!
Då va vi tillbaka till ett regnigt Saltsjöbaden..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0