2012-02-11 Långfärdsskridskor/hockeyrör



Igår fick vi med ungdomarna till Velamsund...


L och J åkte hockeyrör, medan M och Jag åkte långfärdsskridskor.
Vi åkte 3 varv och dom 1 varv... tror dom kämpade mer än vi.. vi bara
gled dom slet!




Efter lite motion blev det lunch åter igen på Långa raden vid velamsund.


Jag tog en fiskgryta..den va god.. men jag föredrar nog broccolisoppan
som jag åt förra helgen... Men vill man bli rejält mätt är denna att
rekommendera..

De andra tog en hamburgare...som verkligen kan rekommenderas..





På väg mot insjön åkte vi förbi en annan sjö som ligger vid Vikingshill,
även här kan man åka långfärdsskridskor... men denna dag
kryllade de av diverse motorfordon.. Enduro, fyrahjulingar, snöskotrar..
M släppte gasen direkt och va på väg att vända för att hämta sin Enduro..
Vi lyckades få honom att inse att han nog inte va inbjuden till detta
sällskap.. I morgon blir det enduroåkning för honom,, men då på land.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0