2010-01-14 Nu är ytterväggen riven...

Äntligen är nu ytterväggen i vårt tidigare sovrum riven..
Stig Larssons Byggnadsfirma från Saltsjö-Boo har jobbat
hela dagen. Dom kommer tillbaka i morgon och fortsätter.
Men det ser fin fint ut.. Dock lite rörigt med alla byggmaskiner
och skräp. Men det blir nog bra när det blir klart.
Vår sovrum kommer bli vårt matrum. Jag och M har ikväll
mätt hur stort matbord vi kan ha.. Rummet krymper.
Våra kompisar H och G har ett så fantastiskt fint bord, både
brett och långt.. 115cm brett och 220 långt.. Sådant bord vill
jag ha..

Våran dotter är underbar, eftersom både jag och M jobbar hade vi svårt
att se hur det gick..L hade sovmorgon och hon tog några foton när snickarna
var på Lunch.. Hon vet vad jag vill:)




Så här ser tillbyggnaden ut utifrån.. Helt klart förutom att armaturerna
för utomhusbelysningen inte är monterad.. Det är bara insidan kvar...
Kanske blir det klart till L´s födelsedag i April... då får vi fira stort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0