2009-10-31 Soffa...

Idag åkte vi snabbt till Em möbler i Gustavsberg för att se hur djupa sofforna är...
M skall dra el till en taklampa vi tänkt ha ovanför det blivande soffbordet.

Vi har köpt en soffa i vårt liv, den sålde vi efter ett år.. sedan hade vi ingen soffa
i ett antal år. Den soffa som vi tidigare hade  (den gröna), den soffan tillhörde Morgans syster och man.
Den fick vi gratis, jag klädde om den, den har fungerat i 14 år.. men när vi började bygga
ut huset nu så bestämde vi oss för att den gjort sitt, nu ligger den på tippen.

Jag vill ha en vit soffa i vanligt bomullstyg. Opraktiskt men det finns ju tvättmaskin
och saker är till för att användas!

I butiken var alla soffor svarta eller gråa, kanske av praktiska skäl när alla skall
provsitta och provligga,  eller så kanske det är modernt, vem vet.

Nu vet vi att de flesta soffors djup är mellan 100cm  och 125cm. Jag vill ha den som är 125cm.
Dock INTE med extra nackkudde som den nedan... inte fint tycker jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0