Idag har snickarna jobbat på..

Det går fort när snickarna är här. Måste säga att dom är kompetenta.
Vi har anlitat en arkitekt som gjort planritningen och en konstruktör som gjort själva konstruktionsritningen. Men i slutändan är det snickarna som gör jobbet och oftast mest erfarenhet av vad som är bra och inte bra. I vårt fall har aktitekten ritat in fönstrena i varje hörna så att glasen går ihop. men blir då givetvis ett rejält kallras vilket snickarna påpekade och frågade om vi ville ha enligt ritning och estetiskt kanske snyggast eller få bättre med isolering i varje hörna men kanske inte så estetiskt snyggt utifrån, innifrån blir det ingen skillnad. Lät krångligt...

För er som känner mig och vet att jag konstant är blå om fingrarna och fryser och längtar efter min braskamin samt har redan börjat hugga min ved... att det smartaste är att välja det som snickaren föreslog,,tjockare hörn med isolering enligt rekommendation...Vilket jag gjorde..vilket ni andra som känner mig såpass som vet att jag är petig på hur det skall se ut.. Men men vad gör man inte för att få det varmt.

Här ser ni vad som hänt under dagen då vi andra varit på arbetet.



Här kommer vi ha ett stort runt fönster ca 1 meter i diameter. Kanske inte världens vackraste utsikt...Men den duger under vinterhalvåret, kan vara bra att hålla koll på vad grannarna har för sig på taket...


Kommentarer
Postat av: freddie

Grattis Cilla, på födelsedagen:)

2009-05-21 @ 13:14:27
URL: http://fredrikarothoff.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Tack så hemskt mycket att du kom ihåg min födelsedag:) C

2009-05-25 @ 22:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0