2011-08-30 Massage


Idag praktiserade L lite massage på mig. Köksbänken passade perfekt.
Hon gick en massagekurs i helgen vid Axelsons Gymnastiska institut
tillsammans med kusinen J.
De va allt från rygg, ben, fötter, händer och huvud..armar,, har säkert
glömt något. Måste nog beställa en massage minst en gång i veckan
av L, riktigt duktig är hon.

2011-08-29 Zumba


Jag bjuder på denna bild..L och jag har precis kommit ut från första
passet i Zumba..jobbigt men roligt. Stackars lilla L. Vi råkade ta
på oss likadana toppar! L hade dock svart linne under och jag vitt..
vi upptäcker när vi går in att vi har likadana skor. Hua stackars lilla
L. men men. det blir väl så när det är mamma som köpt skorna, ett
par till mig och ett par till L. tröjan däremot är det jag som härmade L.

L fick köra hem. Jag hade nog varit en livsfara i trafiken, mina
obefintliga muskler strejkade, benutfallen hade gjort sitt. Bäst att
strecha när vi kommer hem, för stretching ingick inte i Zumba..

2011-08-29 Lunch hos Mormor...


Idag blev vi bjudna på lunch av Mormor, hon kom hem en sväng
från Uvön. Mysig utsikt över Nacka Forum. Hon hade köpt
Grekisk Sallad och Salami sallad åt L, mums va gott, tror hon
köpte det hos Cofe house by George eller något sådant..
Mittemot Coop. Till efterrätt blev det frukt och Polly...







2011-08-28 Sekretären ut ur garaget


Idag har vi plockat ut min gamla sekretär från garaget,,, Den som
gjort mitt fina ärr i pannan när jag precis lärde mig att gå, men de är
glömt.. Nu blir det mer plats i garaget, då blir M glad.
Kanske kan jag placera saker i garaget för att få dom målade:) skoja bara.
Sekretären kommer bli jätte fin när den väl är klar. Tänkte måla den
med golvfärg.. Va tror ni om färgen Vit!. Tror det är min farfar som målat den sist.

Medan M slipade tvättade jag min bil och halva M´s bil. Sedan kom
L hem från Massagekursen på Axelsons gymnastiska institut som
J fick i studentpresent, och tog bilen:)

Förrådet är rensat på de mesta, endast ett antal kartonger med
leksaker som vi tänkte åka och sälja på loppis någon söndag framöver.
Nu kliar det i fingrarna att börja med garaget... hua hua.. Tror jag
smittat av mitt släng till M för tro det eller ej, han har slängt alla sina
gamla Xerox reklam jackor, säker 10 år sedan han jobbade där. Men nu
åkte dom i återvinningen utom en:) Nu är bilen full igen med skräp som
skall till återvinningscentralen.. Men L´s gamla sittvagn får vi inte slänga
för M, den måste hänga på väggen i garaget, ja då får den göra de, alltid
någon som behöver köras hem.

2011-08-27 Till tippen och Butikkällan..


Idag fyllde jag bilen igen.. Som tur kom M hem som varit bortrest
sedan i torsdags, lagom till att jag skulle åka..



Först åkte vi till Butikkällan i Gustavsberg.. andra gången jag är där
på en vecka, idag bjöd dom på tårta och kaffe.

Sedan bar det av till Skurus återvinningcentral..



Då har vi varit lite duktiga idag.

Nu är det fritt på golvet och plats för båtdynerna som snart skall
in. Det blir nog en resa till siggesta igen..L har en massa kartonger med
leksaker, 1 kartong med dockor och en med gosedjur mm..
Vi har tre kartonger med böcker...böcker verkar inte ens gå att skänka bort!



2011-08-26 Hur kokar man potatis?..


Ursäkta tvättlinan,, försöker tvätta de kläder L valt ut att spara av sina
baby kläder..Nu luktar dom gott..har dom legat i 19 år så kan dom
ligga ett bra tag till nu, dessutom är det endast en liten kartong mot
tre... Idag har vi ätit fisk med citronsås och potatis,,gott gott..
Då säger min dotter att oj bäst att börja lära sig laga mat! som t.ex. hur
lång tid tar det att koka potatis...mmm.. nog för att hon endast hade
hemkunskap i ett år eftersom hon gick i Musikskola i grundskolan, plockade
dom bort timmar från onödiga kurser som hemkunskap, slöjd! men men
de skall nog gå bra. Nu när hon hjälper oss med
veckohandlingen, kanske det kan bli en dag med matlagning!

2011-08-25 Rensningen fortsätter...


Ikväll har vi rensat L´s kläder från ålder 0-4...hittade hennes första
gymnastikdräkt från Röhnisch, helt intakt.  Den fick jag inte slänga.
L har sorterat ut en hög med barnkläder som hon vill spara, resterande
går till behövande i estlnad.

Hittade den här röda pälsen som jag och min syster hade när va små.
L hade den en gång till Jul...Den får nog vila några år till. Eller kanske
min syster vill ha den till sin lilla dotter. Tre kartonger barnkläder har
nu blivit en!

2011-08-24 Rensning rensning...Rullskridskor med fyra hjul av stål!


Trodde jag sålt alla rullskridskor.. I söndags på bakluckeloppisen
sålde vi fyra par rullskridskor... men då med hjulen efter varandra..
Ikväll hittade jag ytterligare fyra par..Men något äldre.
Skall jag vara centimental eller eller.. Min syster kanske vill ha sina par?
eller inte. Jag kommer ihåg när vi åkte på våra första rullskridskor som
vår pappa köpt i USA i början på 70 talet, vi va eld och lågor när han kom
hem med dessa rullskridskor, de va bara vi som hade som hade,  ja nu vet
ni hur gammal jag är.
Hjulen är gjorda av stål, ni kan tänka er när vi rullade ner för gatan, kändes som
hela kroppen skakade, men vilken känsla. Då visste man inte bättre hur ett par
rullskridskor skulle se ut i framtiden.


På 80 talet fick vi ett par nya rullskridskor, då va hjulen av gummi och
en kula längst fram som man hade som stopper. Själva skon påminner
om en vanlig skridskosko eller MaryPoppins skor.
De va betydligt lättare att åka på än dagens rullskridskor som endast har
hjulen efter varandra..
Känns fel att slänga på tippen,,men vem skulle vilja ha ett par rullskridskor
med fyra hjul, kanske det finns någon rullskridskofirma som vill hänga på
väggen!



Kanske kan det bli ordning även här..

2011-08-23 Oj oj..


Oj oj en massa ogräs, bakom häcken de vill ni inte ens se...
Dags för en rensning även här, bäst att passa på när man ändå är i 
farten! Efter fyra veckor på landet och en veckas
återhämtning är det dags att ta på stövlarna och handskarna.

Tur jag hade gummihandskar, en faslig massa tistlar, men man får
va man förtjänar!

Nu är det klart. Känns bra.

2011-08-23 Till butikkällan..med saker vi inte använder som någon annan kan få glädje av


I gårkväll fyllde jag bilen med en massa saker vi inte använt på ett
år. Jag tror jag är inne i en rensningsfas. I lördags fyllde jag bilen med
en massa skräp och åkte till Skurus återvinningsstation. I söndags
sålde vi saker ute vid Siggesta bakluckeloppis. Ikväll åkte jag till
butikkällan med de jag inte fick sålt  (en kartong) + ytterligare saker jag
fick ihop från förrådet. Mer blir det. I morgon kväll tänkte jag rensa
bland krukorna + har en hel back med sandlådesaker, L är nu 19,
tror inte hon är intresserad av att baka sandkakor.
Det är dags att sluta vara sentimental.

Butikkällan i Gustavsberg har öppet Tisdagar och Torsdagar 12-18 samt
sista lördagen i månaden mellan 12-15.
http://www.facebook.com/group.php?gid=307364153340&v=wall&viewas=0
Dom tar emot rena och hela saker.

Hade inte med mig kameran,,, lovar att bilen kommer fyllas igen..


2011-08-22 Plattsättning av Ölandssten


Ikväll la jag klart pusslet,, eller näst intill, det saknas några ölandssten.
Ser att grannen har ett antal sten av samma typ som står lutade mot
väggen, kanske vill han sälja, hoppas hoppas.

Igår började M med att mäta upp storleken dit vi skall lägga stenarna.
Lättare att lägga pusslet utanför, för att sedan flytta sten för sten.





Tänkte testa att foga med Lithofix stone easy, kanske ogräset håller sig
borta, eller har någon något annat bra tips om man vill hålla ogräs och
mossa borta?
http://www.lithomex.se/FogsandEasy.htm

2011-08-21 Bakluckeloppis ute vid Siggesta


Idag har vi vart på bakluckeloppis ute vid Siggesta (Värmdö). Lite roligt
om jag får säga, Försäljare är nog inte mitt yrke, men jag är duktig
på att bli av med saker, vi blev av med nästan allt, köparna har gjort
riktigt bra kap... Vinsten efter kostnaden för platsen blev 848 kr.
150 kr kostade platsen.
Träffade på en hel del som jag känt tidigare..och grannar i området,
jobbarkompisar. Träffade två av mina gamla elever från Värmdö Gymnasterna
(GK värmdö) Det va nog höjdpunkten.. E som jag tränade från hon va 8 år till
15 de va kul, hon är född -80 eller 82 även dom blir vuxna:) Sedan en annan
tjej som är ett år äldre än lilla L hon stod och dirigerade oss in på rätt plats,
även hon hade vuxit och börjat på KTH. Ja tiden går.


Lilla L va initiativtagaren hon samlar in pengar till sin resa. De mesta av
sakerna va hennes.

Å vilka ser vi där om inte O & K:) Jätte kul att dom komförbi:)
Tror K är en liten loppis prinsessa:) Hon är riktigt duktig på att hitta fynd
och bra saker, hon har en hel vacker samlig i sitt vitrinskåp med massa
fina tallrikar och glas, vill också ha, men jag är så dålig på att köpa och
inget vitrinskåp har jag. Får gå kurs hos K.

Å dom hade med sig kaffe och fika. Och lilla L fick drömrulltårta av K,
som hon bara älskar, sedan va dagen räddad.

Gubbarna satt och fikade..

Även Bilar va till salu, vet inte om det rikigt gick att sälja.. Själv sålde
vi nästan allt för ca 10-20 kr styck...Böcker gick inte alls att sälja.
Nästa vecka blir det till att åka till Gustavsberg och lämna resten
till Estlandshjälpen.

2011-08-20 högen är flyttad


Nu är stenhögen flyttad, finns nu en möjlighet att lägga ut sten.

Nu ligger högen på andra sidan tomten. vi har väl en ca. 3-4 högar,
en hög mer eller mindre va gör de. Tanken är att använda stenen till
fyllning vid blivande muren.. blir nog ett annat årtionde:)

2011-08-18 Crossen gick igenom..


Idag besiktigade M sin KTM 400 EXC och den gick igenom, M fick däremot
ont i baken av att åka på sin cross till och från jobbet. Den är nog bara till
för att åka i skogen med och inte som transportmedel till jobbet. Men
han såg säkert häftig ut på vägen den lilla gubben:)

2011-08-17 kycklingrulle


Ikväll gjorde M sin berömda kycklingfärsrulle.. recept finns sedan tidigare
men en repris för den som vill och inte orkar söka under min
kategori Cillas kokbok.. Denna gång la jag till morötter och plockade bort
Ingefära. Egentligen kan du ha vad som helst i denna rulle

Färsen:
kycklingfärs250 g(kronfågel har en färdig kycklingfärs 1pkt innehåller 250g)
3 små morötter
1 stor gullök
2-3dl strimlad vitkål
1 kycklingbuljontärning
Salt och peppar
1-2 msk grovkornig söt senap (slotts)
Soja (tills färsen blivit brun och fin)
1 dl vatten.

Stek färsen, häll ner morötter, lök, vitkål,  stek vidare i någon minut tills kålen och löken gosat till sig.
Blanda därefter i buljon, senap, soja och vatten. Salta och peppra efter smak. Låt puttra några minuter. Ställ åt sidan.

Degen:
6dl vetemjöl (gärna dinkelmjöl)
1tsk bakpulver
2tsk curry
3msk olja
2dl kallt vatten

Blanda ihop alla ingredienser till en smidig deg.

Kavla ut hela degen över ett bakplåtspapper, häll över färsen längs med degen. Rulla ihop sidorna till en rulle.
Pensla rullen med ett ägg.

Grädda i nedre delen av ugnen ca 20-25 minuter i 200-225graders ugnsvärme alternativt 180grader om varmluftsugn.


Om du vill se live när M bakar ut sin kycklingrulle

2011-08-16 Glassbomb


Igår va vi förbi K & O, fick en otroligt god glassbomb, blåbärs-, hallonsorbe,
och päronglass med en chokladvoffla, mums va gott, hemgjord glass
är alltid gott.

2011-08-15 Lingonsylt


Mycke lingonsylt blev de...
Hade nog lite för mycke vatten, men men, kan vara gott med
lingonsaft i filen.

2011-08-14 Inte vår dag!


Inte vår dag idag....
Vattnet tog slut på landet! som tur fick vi en dunk vatten från våra
snälla grannar och vår händiga M fixade igång pumpen..Pumpen hade
gått torr som tur va!
Under våra fyra veckor på landet har det regnat endast en dag (två timmar)


I morse skulle vi lägga till vid bryggan, när det är fem meter kvar till 
lägger båten av! och vill inte starta! hua, tur vi hakat fast i bojen.
Fem meter va lite för långt för att hoppa även om M skrek hoppa! Jo
de hade varit kul. Det ser alltid kortare ut för den som kör!
Vi låg en 45 minuter och guppade på morgonen, brödet väntade på att få
komma in i ugnen. Efter lite mekande startade båten. Tänk va
M kan, han kan allt.

Efter ett tag klättrade M ner i motorn, tur han är smärt och smidig:)

Inte nog med de, några svarta moln började närma sig! Hade jag
inte haft min eländiga hosta hade jag inte tvekat att slänga mig i vattnet
med tampen och simmat till bryggan.

På med kapellet för att slippa bli blöta... M putsar lite och motorn går
igång.

Inte nog med de,,,en liten fuktskada har uppstått i badrummet på landet.
Vilket är förklaringen till min eländiga hosta som som jag inte
blivit av med på fyra veckor.. började när vi kom ut till landet.
När vi åkte hem en sväng för andra gången och hostan blev bättre,
började vi misstänka mögel...jag är som en mögelhund.. Sist vi hade
fuktskada i vårt badrum för en 11 år sedan, fick jag lunginflammation och va
sjuk i en månad, sedan blev jag aldrig av med hostan,, när vi sedan
renoverade köket samma år hittade vi mögel och fukt bakom väggen mellan
kök och badum...Blev sedan frisk som en nötkärna när min M rev ut
badrummet och satte in byggfläktar..


Nu har M rivit ut mattan i duschedelen så får det stå och torka under
vintern. Blir projekt att byta matta till våren. Blir inte lätt att sätta in en
matta, är lättare med klinkers, men på landet skall det vara platsmatta,
tycker jag. Kanske mörkgrå istället för blå.


Efter allt stök på morgonen kunde vi äta nybakta smörgåsar,,,
Idag hade jag i lite havregryn och hälften rågsikt och vetemjöl, annars
samma recept som igår!

2011-08-14 Klart.se


M har laddat ner klart.se i sin mobil och måste säga att det har stämt
varje gång....i morse fram till kl 9.00 skulle det vara mulet vid
9.00 solsken...
Klockan är halv nio här..

Kl är nio och solen lyser:)

2011-08-13 Det röda guldet! Lingon...


Idag har jag bytt till lingonplockning från blåbärsplockning.
Fick ihop 5 liter på en halvtimme. Konstigt att lingon är billigare än
blåbär, går ju betydligt snabbara att få ihop en liter lingon än blåbär!
Dessutom slipper du bli blå om händerna....

2011-08-13 Vilse


I går tog M och jag en promenad och gick vilse! Men vi hittade en jätte
mysig sandstrand. Ibland är det bra att gå vilse.

Vi hittade även en gammal bunker som va plomberad med betong.



Synd att vi inte hade våra badkläder!




Efter den långa promenaden köpte M en hamburgare på Sandhamns
grillen, en efterlängtad burgare, fyra veckor utan hamburgare är nog
rekord! Han njöt och blev en ny människa! Själv köpte jag en Citronglass
med lemoncurd från Sia Glass, mycke god. När jag kom hem åt jag
Egenplockade blåbär och mjölk.

2011-08-13 Grattis F på födelsedagen


Grattis F på födelsedagen, Du är bäst, Kramar från Tornbergarna..

2011-08-13 Nybakt bröd


I morse bakade jag bröd som alla andra dagar på semestern.
Recept finns under kategorin Cillas kokbok för den som önskar.
Denna gång hade jag även i lite linfrö, tänk bara för att det finns en
begränsning för daglig konsumtion av linfrö, står på förpackningen!
Äh här kommer receptet igen

50 g jäst
50 g smör
5 dl mjölk
1/2 dl sirap
Salt efter önskemål!
Anis (gärna hel anis som stötes i en mortel)
Helt linfrö ca 1/2 dl
Rågsikt ca 1,1 kg tills degen är smidig.

Smält smör och häll i mjölken, värm till fingerljummet 37 grader.
Smula sönder jästen i en degbunke, häll i lite av vätskan och
blanda ut jästen, häll i resterande vätskan, därefter sirap, salt, Linfrö och
den stötta Anisen, rör runt, häll därefter i vetemjöl lite i taget och
arbeta in i degen tills den är smidig.

Låt jäsa i 30 minuter. Dela degen i fyra delar och platta till önskad form.
Låt jäsa på plåten i ytterligare 20-30 minuter.
Grädda i 200 graders ugnsvärme i ca 15 minuter.

2011-08-12 Ännu en dag


I går kom J på besök. L har precis avslutat sitt pass på Westerbergs Livs.

2011-08-12 Ankarboxen trasig.


Idag gick ankarboxen sönder. Men vår allas M fixar så klart, Lite
ståltråd och en kniv tråcklade han ihop den med lite korsstygn.

2011-08-12 Tänt en brasa!


I morse när vi vaknade va det inte många grader, vi tände en
brasa och mös...vid lunch upptäcker vi att grannen solar på bryggan,
hua tänke vi. Men eftersom det blåser nordliga vinder har vi helt
vindstilla i vår vik:)

2011-08-11 Kallt kallt, men soligt!


Den här bilden tog vi i maj, lika kallt är det nu i augusti. Det blåser
nordliga vindar.



Bilden är inte vacker, men jag bjuder på den:) Så här såg mina
glasögon ut, nu är dom ihoptejpade med kirurgtejp. Det blir till
att besöka optikern på måndag!


Igårkväll tog vi en promenad, M fångade denna vackra båt.
Båten heter Marco Polo, den brukar gå förbi någon gång per sommar,
antagligen ett kryssningsfartyg! Är som tagen ur en film.

2011-08-09 Sol sol men muller och mörkt in mot stan!


Vilket väder! Vi har haft sol hela dagen fram till kl 16, sedan kom
ett rejält oväder.. Har setat på altan och solat hela dagen och hört ett
muller av åska.


2011-08-09 L´s kompis B kom ut till landet


L´s kompis B kom ut en sväng.


I går frossade vi i äppelknäcke och vaniljsås. L har lite ont i öronen,
hon fick låna min mössa! Vi åkte till läkaren på sandhamn och de
va bara ett virus. Hoppas bara inte B blir smittad.


2011-08-08 chokladsås med ansiktet inte skeden!


Tror fröken åt chokladsås med ansiktet och inte med skeden!

2011-08-07 Viveca Sten boken: I natt är du död



Viveca Sten´s böcker skall bara läsas ute på landet,, hennes tredje bok
I grunden utan skuld läste jag på sportlovet uppe i Sälen, tog en hel vecka
att läsa ut, eller de kanske va boken inte milön!
Hennes fjärde bok I natt är du död, läste jag ut på ett nafs..
Skall inte berätta för mycket, men en ung man hittas hängd i nacka,
självmord misstänker man! men hans mamma ger sig inte.. Boken tar
dig även till militärbasen Korsö som ligger strax efter Sandhamn, dom som
gjort sin militärtjänstgöring mellan 1976-77 kanske känner igen sig eller inte..
Kom på efter att ha läst 25% av boken vem som mördaren va,,bra eller dåligt,
de vet jag inte.
Själv hänger jag upp mig på saker som inte stämmer, men som hon säger så är allt
påhittat...så det är bara att läsa på utan att fundera om du har anknytningar till
Sandhamn och skärgården.

2011-08-06 Grillning


Igår kom S och H över på grillning, jätte trevligt:)

Till efterrätt blev det en glass med vit choklad, maränger och
en liten chokladkaka. Handplockade blåbär från Landet.


L hittade ett fint klätterträd i vår trädgård! Där satt han resten av kvällen.

2011-08-06 Hemkörning av ved,,fram och tillbaka till landet..



Idag körde vi hem en fjärde omgång med ved.

 


För den som vill se de live!

Klockan är halvåtta på morgonen, frukost på väg till jobbet!


Mamma har värmt renskavsgryta som lunch i båten...

2011-08-05 L har slutat sitt pass




Full fart på Sandhamn. L har avslutat sitt pass.

2011-08-04 Hämtat L från jobbet..


Ännu en dag med fint väder. L jobbar på för fullt på Westerbergs livs
på Sandhamn och trivs som fisken i vattnet.

2011-08-04 Eknö Öst / Norr...


Jag och min blåbärsbunke. Vi hittade två nya vägskyltar på Ön!
Eknö Östra och Eknö Norr. Vi bor själva på Eknö Södra.

2011-08-04 De blåa guldet!


Idag plockade jag ytterligare 2 liter blåbär,,men nu börjar dom bli
som russin, tyvärr:( Har fått ihop totalt 10 liter blåbär...

2011-08-03 Bloggande L


En liten bloggande prinsessa sitter ute mitt i natten med sin kära dator.

2011-08-02 Vedklyvning





Idag har M klyvt ved igen...ca 600 liter blev det nog! Jag får den
ära att bära veden till bryggan, inte så långt kankske 50 meter, tyvärr
är det ingen fotograf som kan föreviga detta, vilket kanske är tur.
Svettig blir man, värren än ett gympass.

2011-08-02 Äppelmos


Igår gjorde jag äppelmos på löpande band!  totalt 11 burkar äppelmos,
inte illa.


I söndags plockade M av alla äpplen som va kvar..Har nog slängt ca
6 korgar med äpplen som fallit ner...

Även M skalade några äpplen, valet va att laga middag eller skala
de resterande 10 äpplena,,valet va enkelt, skala äpplen och diska!


Skal i en bytta och tärnade äpplen i den andra.
Koka upp med lite vatten i botten i ca 10 minuter, Vispa till en fin jämn
mos! häll i så mycke socker som du vill ha:) 1/2 kryddmått natriumbensoat
+ 1/2 kryddmått citroncyra per liter mos.
Häll upp på glasburkar sköljda i natriumbensoat eller atamon.


Blir gott på gröten i vinter.

2011-08-01 Bär ved


I lördags körde vi hem tre säckar ved igen från landet. Veden mellanlandar
ett tag hemma hos farmor och Farfar:) hoppas det är ok:). Farfar hjälpte till att
bära. Vi skall väl köra hem 2 till tre vändor till. Sedan blir det till
att köra hem veden hem till oss. Ni tycker säkert att vi är hel tokiga..
och de är vi:) Finns ju inte så många gym här ute i skärgården, men
vedhuggning konkurrerar lätt ut alla gym i stockholm. Medan M hugger ved
springer jag stafett med vedpinnarna på Arnes Väg!

2011-08-01 Svåger U och sonen F fixar middag till sin kära Fru/Mor


Vi skulle hämta släpkärran sent en kväll i förra veckan hos familjen L.
Svågern U och sonen F fixade middag till sin kära Fru/Mor som
varit ute och golfat. Såg riktigt proffsigt ut.



Hoppas M fick lite idéer,,,

2011-08-01 Den berömda chokladsåsen...



F´s flickväns familjs hemliga recept,,, inte nu längre!
har nog aldrig smakat en så god choklad kola sås:)

2 dl grädde
2 dl ljus sirap
Kommer inte ihåg delar kakao... F kanske kan komplettera:)

koka grädde och sirap i 15 minuter häll i kakao och rör runt..
Tänk på att servera chokladkolan varm..den stelnar annars i
kastrullen, som kola.. om den stelnar är det bara att värma på igen har jag hört:)

Eller ta slickepotten och häll upp på ett bakplåtspapper och låt stelna,,, in i
kylskåpet, sedan är det bara att knapra om man blir sugen på lite choklad kola.

2011-08-01 Dammråttor / Råttor


De finns Dammråttor och de finns råttor.. Denna va de första..
M damsög lite på landet då min förkylning inte vill ge sig, tänkte om
de berodde på damm. Under VÅR säng hittade han en stor dammtuss
som inte ville in i damsugaren, han puttade ut den och såg att det såg
ut som en liten låtsasmus, aha tänkte han någon har stoppat en liten
leksaksmus under vår säng som sedan legat och dammat till sig.. men
men när han petar på den upptäcker han två tänder, vilket inte såg
ut som låtsas tänder.... HUa hua.. Jag är extremt känslig för lukter
och när vi kom ut tyckte jag de luktade ruttet någonstans.. nu känner
jag det inte eftersom jag är konstant täps i näsan. men vi vet att de inte
va en dammråtta utan en råtta (mus)


Här är min låtsasmus

RSS 2.0