2012-04-29 Utgång för lilla L


L fixad för utgång med tjejkompisarna..

Piffad inför utgång... mampa får hitta på något annat!

Tjuvade en bild av L...det är så här det går till,,,inga småglas,,,utan
vanliga dicksglas...

2012-04-28 Rosa Kettlebells


Ett nytt träningsredskap har kommit hem med posten... Snart har jag
ett helt gym... Man kan få många redskap för ett gymkort.
En rosa Rosa Kettlebells 8kg för 550kr..

http://www.spartantraining.se/sv/traningsredskap/competition-kettlebells/competition-kettlebell-08-kg/


Så här såg reklamen ut... mer min färg... men verkligheten va en
annan.. en mer laxrosa kettlebells kom med posten.. Men
det finns ju färg.. kanske blir den vit...

2012-04-27 testning


L testar sin present...Årets tema va ju spa och massage.
Den låter som en tändkulemotor....En bra investering för den som har
knutor i nacken som behövs lösas upp.
Märket Beurer MG150, finns att köpa hos Expert ute i Mölnvik på Värmdö..

2012-04-26 Fishspa in real


Här kommer lite bilder från J och L´s besök hos doctorfishspa.
Det va tydligen en kittlande upplevelse.. Fiskarna verkar vara mätta
och belåtna.





2012-04-24 Fishspa



Födelsedagspresent från familjen L, ett besök på doctorfishspa...
I veckan blir det mat åt fiskarna... ser spännande ut..
http://www.doctorfishspa.se
Bilderna är från doctorfishspas hemsida...
Kanske får vi ett par bilder senare i veckan från
L och J´s fishspa besök...








2010-04-23 NameTags

´t
L fick lite roliga nametags av familjen S...
Put it back it´s mine!
och
don´t touch!
Passar perfekt till resan....

Inköpta hos Hemtex.


2012-04-23 Morotsjouice..


Ikväll blev det en rejäl vitaminkick! Efter helgens sockerbombning
va detta en behövlig drink.. gjord på morötter, hel ingefära, apelsin,
pressad i min saftcentrifug.. Mums va gott...

2012-04-22 Pizza och Fika för L 20 år...


Idag firade vi lilla L´s 20 års dag... vi började dock med lite
hembakad pizza... därefter sockerbombning, a la Tornberg!


Aldrig fel med färska bär.



L gjorde hemgjorda dammsugare... med punch och marsipan av päronsmak..
Mums..

L gjorde även egna klubbor...

Citron maräng tårta... mums...min favorit.


L fixade även dessa muffins... Riktigt duktig på att baka är vår stora tjej!

Prinsess tårta är ett måste... med färska hallon.. mums..

Märäng rulltårta fylld med marsangrädde...och lite vindruvor... mums.







Syster och Bror.

Kusin och E


Lite TV tittande..

Morfar.





Blev inga bilder av Pizzorna...
L har verkligen legat i och bakat nu på morgonen.. Hon börjar ta över
efter sin Mor....ja det blir väl pension snart från bakandet...
Men hon bor nog hemma några år till, eller vem vet..

2012-04-22 Vackra blommor..


L fick så fina blommor.. här en mini Orkidë, så söt- I ett fint rosa glas
som L samlar på..

En härlig rosa bukett..


Åh vackra rosa rosor.

2012-04-22 Kokosflarn med vitchoklad


Idag blir det 20 års kalas,,, men har inte riktigt koll på vilka som kommer,
men jag kör mitt vanliga race.. älskar att baka.. Alla är välkomna, utifall
L missat någon. Det blir även M´s Pizza, för att inte bli helt sockerbombade..

Kokosflarn med vitchoklad.

75g smör
1 ägg
1 1/2 dl strösocker
1 msk vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver

100 gram vitchoklad

Se till att Ugnen står på 175 grader. Smält smöret. Vispa ägg och socker poröst.
Tillsätt kokosflingor, vetemjöl, vaniljsocker, bakpulver och de smälta smöret.
Veva ihop smeten.
Klicka ut ca 1tsk per flarn på ett bakplåtspapper. Ca 12 per plåt.
Grädda mitt i ugnen ca 6-8 minuter tills varje flarn fått fin färg. Låt svalna.
Smält den vitachokladen i ett vattenbad (vatten i en kastrull, värmetålig skål)
Ringla lite smält vitchoklad över varje flarn.

2012-04-22 Vårblommor..


Igår kväll planterade jag blommorna jag köpt hos Blomsterlandet..
Enen hade gjort sitt för säsongen.
Rätt nöjd..


2012-04-21 Bricka


Denna bricka hittade jag när vi va på Yasuragi... tyvärr va den inte gratis.
210kr.. ,lite mycke.. men är man en samlare av brickor så är man..
Lite söt tyckte jag... De va mitt lördagsgodis för denna vecka!

2012-04-20 Flowerpot by Verner panton


Nu har även min nya Flowerpot by Verner Panton kommit upp.

nu är det bara läsfåtöljen som saknas...Pinnstolen får duga ett tag..
Stringbokhyllan saknar dock innehåll...

212-04-19 Tripp till tippen


Sååå sköönt varje gång man åker till tippen.. Idag blev jag av med
alla kartonger,, skokartonger, en stekpanna, ljusslingan mm skräp jag
åkt runt med i bilen..

Jag va rätt ensam... men helt plötsligt kryllade det av överfulla bilar
me diverse skräp.. Nu känner jag mig ganska nöjd..kan nu slöa
framför soffan med gott samvete..

2012-04-19 Blomsterlandet...


Tog en sväng till Blomsterlandet som ligger i Storängen... Köpte små
påskliljor i kruka för 5kr styck..
Kom flera busslass med pensionärer för att titta på Pelagonier.. sorry
ladies, köpte alla pelagonier av sorten Prinsessan Mary... :) innan ni
han ta er en titt.. Tydligen tar dom dagligen emot busslast med resenärer
som tittar på deras pelagonier..så får dom en liten present.. kanske
något att fundera på till Pensionen..

2012-04-17 GRATTIS Lilla L


20 år sedan jag rammlade, gravid i 8:e månaden... vattnet gick..
och ut kom lilla L som idag blivit en stor tjej på 20, som precis klarat
av sina första 30 p på Universitetet, körkort, 5 jobb, ja hon klarar sig
själv..Men idag skämde vi bort henne:) Det kanske vi alltid gör.
På morgonen  öppnade vi paket..
för att sedan


Jag fixade muffins istället för tårta... får man säga att man är nöjd:)
Köpte denna muffinshållare på Åhlens för 165kr... muffinsformar för 19kr..


Förmiddagen spenderade vi på Yasuragi.
L fick en klassisk massage och jag tog en ansiktsbehandling... känner
mig dock inte yngre för det...
Härligt va det att bara slappa och njuta av utsikten i det varma badet..











Till lunch fixade vi en pastasallad med kyckling och avocado.


kl 13:56 firade vi lite extra..

Eftermiddagen va de pappa dotter... Rummet skulle fixas till..
Sängarna blev iallafall sovklara till natten... Bilder kanske kommer i morgon.





Kvälls middag åt vi på Restaurant J. Mycke gott och trevligt.
Morfar gjorde oss sällskap.

Morfar och jag tog torskrygg.









Kvällen avslutades med en mäktig chokladkaka...L önskade sig
en chokladkaka.. och denna hittade jag på... dock lite mäktig..
Lika bra att frysa in.

2012-04-16 Grå stringhylla


Stringhylla nr 2 har kommit upp.

Nu är det bara lampan som skall upp till vänster om stringhyllan.
Stringhyllan köpte vi hos Dennys Home, samtidigt som vi köpte den vita
stringhyllan..Den har bara legat en stund..

2012-04-15 Rund rosablommig bricka!


Jag är nog lite svag för brickor... samlar på små brickor... Men kunde
inte motstå denna runda bricka från Ikea endast 79kr... rosa, grön och
vit och stor är den..va mer kan man begära!
Brickan va dessutom billigare än någon av mina andra små små brickor..
Klart värd varenda krona.. Och en färgklick i mitt vita hem.

2012-04-14 Snö!!!!


Vilket väder vi vaknade till... Här är klockan halv sex på morgonen..
L skulle till jobbet,,hon fick ta min bil som tar sig över alla hinder på
vägarna..enda hindret är om den går sönder:) vilket inte är allt för ovanligt!





M och jag tog en fem kilometare i spåret,,, men med täckbyxor och
vinterskor! Rätt jobbigt att pulsa rund i blötsnön.. Runt kom vi men
blöta blev vi.

Vi va inte ensamma i spåret, va rätt upptrampat..


Under träden va de blött. Många sk. snöbollar föll ner från träden under
powerwalken... en fick jag rakt i huvudet... 


Är kanske inte någon idé att skotta.

2012-04-13 Ikea en fredagkväll..


M är lycklig,, två korvar för 5kr styck på Ikea... det är livet!

Åkte hemifrån strax efter 6, va hemma fem i åtta... tror ni att vi fick med
oss de vi va ute efter,, nä de va slut, det va tydligen fler som va intresserade
av de vi skulle ha.. Själva kom vi hem med en massa värmeljus i alla
dess storlekar, och en rosablommig bricka till mig.. bild kommer imorgon
för den som är intresserad. Hittade även galgar till klädkammaren, spännande
att se om dom passar till de andra galgarna..som vi köpte dyrt från Åhlens..
Här fick vi dubbelt så många för samma pris!

Inte illa att tillbringa en fredagkväll på Ikea. Men fort gick de..

2012-04-12 Mopeden såld


Nu är andra mopeden såld.... här testas den för sista gången..
Hua så tomten ser ut... men men vi får snart ta tag idet... bygget har
nog sugit musten ur oss...

2012-04-11 Fat fyllt med Påskägg


Fyllde ett av mina fat full med toma påskägg.. fick idéen av min vän K
som har fina korgar fyllda med fina påskägg. Har dock inte lika fina som henne,
istället för ett till påskris blev det en skål fylld med påskägg.

2012-04-09 Påskmiddag Nr 2


Igår va vi på Påskmiddag hemma hos M´s systers familj.. Såå god mat
vi fick. Efterrätten va mums.



Farmor och Hugo hittade en fin läshörna i deras bibliotek, såå mysig
fåtölj..


Efterrätten, färska jordgubbar på en bädd ev grädde, toppat med ett
kokosflarn med vitchoklad..mums..

2012-04-08 Leta Påskägg


L letar efter påskägg... Fågel, fisk eller mittemellan!.. Fågel va svaret!





De stora är L´s och det lilla fick J leta efter..


M fick denna kopp från Arabia Finland, stinky fylld med salta bilar...

Själv fick jag köpa mitt eget påskägg... Den kopp till höger köpte
jag till mig  själv...dock utan godiis.. M fick stinky, L fick den gröna i sitt ägg.
De två kopplar längst bak och till vänster fick lilla L av sin dagmamma
till julklapp för många år sedan, dom är så fina dessa muggar, lite roliga.
Jag köpte kopparna i Ittala outletbutiken ute i Gustavsberg för 149kr..
http://iittalaoutlet.se/



2012-04-07 Påskpynt


De här fina figurerna fick vi av familjen S..från vänster M, mitten L och
till höger Jag..rosa såklart. Visst är dom gulliga. Dessa pryder vårt
matsalsbord.


Fick även ett fint porslinägg som pryder mitt rosa fruktfat, även de rosa och vitt.


2012-04-06 Påskmiddag med familjen S...


Igår hade vi påskmiddag med familjen S.. Knytis, men K hade fixat allt.
Hon e bäst.
Här öppnar K och O sina påskpresenter,, glömde dock att fota innehållet.
Innehållet va en liten liten liten höganässkål med två öron fylld med gröna grodor till K
och O fick salta bilar.. M Fick en Stinky kopp med salta bilar.. bild kommer sen..


Kvällens tema va Rosa!

Rosa,,, jag älskar rosa...men lila går inte innan för mina portar!

K hade fixat snittar och ägghalvor + en hel del annat, vi va hemma hos
oss men matleveransen kom från familjen S. Såååå gott, mums.
Jag hade dock gjort en omelett och spenat..




Innan efterrätten hade vi en liten tävling... Vem som snabbast kunde
plocka ihop leksaken i ett kinderägg.. K vann.. Hennes ägg innehöll
en färdig figur,, medan våra bestod av minst tre delar...somliga har tur:)



Till efterrätt hade jag fixat ägg... Kinderägg fylld med vitchoklasmousse
som äggvita och lemoncurd som äggula... mums va gott.. dock ej
kinderägget...användes endast som form
Recept kommer senare för den som vill.

K hade fixat påsktårtan,, den va god. mums.. Gjord på mandel och
en otroligt god sås och lite dekorationer.. hon glömde dock äggen på
tårtan... Kinderäggets vinnarbidrag fick toppa tårtan..


jag fick också en påskpresent. Tre fina figurer som liknar, mig L och M..
och ett fint påskägg i porslin. Nu blir det även Påsk hemma hos familjern
Thornberg
Bild kommer senare..

2012-04-05 Påskris


I morse gick jag ut och plockade lite påskris i trädgården.... å de snöade...
Har helt glömt bort påsken.. normalt brukar vi åka skidor... men men
någon gång måste man göra något annat, ingenting! L jobbar hela helgen
och valde de framför skidåkning..

Påsktanterna som hänger i riset... kommer från min farmor... tror jag
..rätt lätta att göra.. flörtkulor, piprensare, knäckformar och lite tyg till
sjalett..

2012-04-04 Powerwalk i skogen...


Oj oj,,, igårkväll tog hela familjen en powerwalk i spåret.. Riktigt kallt.
Tur de finns mössa..Stackars lilla L.. detta va hennes tredje träningspass.
På morgonen sprang hon 5km i spåret... Avancerad Spinning på kvällen,,
därefter hängde hon me oss och tog en 5km till i spåret,, men pga lilla
mamsen blev löpningen inte lika snabb som hon är van vid... jag går
nämligen snabbare än vad jag springer, men jag är seg och kan springa
hur långt som helst... dock långsamt:) det är segt virke i tanten!

2012-04-03 Vit Casall Gymboll


Ett nytt redskap till min träningshörna.. Vit va annars.. 300kr i inköpspris.

En Vit Casall Gymboll eller pilatesboll 80 cm i diameter,, för dom som är över 175cm...
perfekt för mig som är 178...eller kanske har jag krympt!Näää inte än...

Hade en som va 60 cm, men lyckades inte bli kompis med bollen.. tills
jag läste att det fanns olika storlekar, beroende hur lång man är..
Nu är jag kompis med min nya vita fina boll.. Dena andra får jag
sälja till någon som är mellan 155-165...

Inköpt hos RB sportline,,dom har allt utom bodybike, som jag suktar efter,,
behöver bara spara lite till.....
http://www.rbsportline.se/se/art/casall-gymboll-80-cm-vit.php?XBLG10048=4fb4ad93302baa620957a152520f175a


2012-04-02 Hagel som frigolit


Vilket väder vi fick igår... Min bil täcktes av frigolit liknande hagel..
I morse fick jag bryta mig in i bilen..


2012-04-01 Lunch på IL Porto


Idag mötte vi upp lilla L och åt lite lunch på Il porto ute vid Gustavsbergs hamn..
Vi åt pizza och M  något annat konstigt!
Mycke gott va de.. L och jag har ätit där tidigare när vi va ute och övningskörde
för några år sedan..
tänk va stor vår lilla L är...snart 20! vart tog åren vägen.. hon har nyss avklarat
30 poäng på universitetet, har fyra jobb,,,ja hon sitter inte bara..även om jag
tycker att hon skulle behöva vila lite... Men Australien lockar och då kostar det
pengar.
Det finns jobb iallafall där ute för våra ungdomar.


L tog en inbakad..

Jag tog en curry, banan och ananas pizza med mozzarellaost. Mums..


M tog de här... han tyckte de va gott.. men vet inte riktigt va de skall
föreställa.



De här va några år sedan... lilla L i gudfars famn,,,gammelmormor Wera till höger..

Oj oj ,, Lilla L och pappa M, de är några år sedan.. Mig skall man inte tala
om.. hua vilka byxor..jaja..

2012-03-31 Smakprovning


I fredags ordnade L lite smakprovning av chokladpudding och chokladmousse..
puddingen va bäst..


RSS 2.0