2015-05-28 Nyckelviken


Kvällens cykeltur gick till Nyckelviken.

Rogivande vackert! 
Lite ansiktsgymnastik😁😝😁














Eknäs runt på hemvägen...









2015-05-27 Bricka


Ytterligare en bricka till min samling. Far min kom förbi med denna fina bricka med en fågel på. En talgoxe kanske det är,,, svängde ihop en rabarberpaj med marsankräm...

2015-05-26 Länna sport


Efter 3 mil i gegga och en cykel som hackar och fräser och en man som säger att cykeln är det inget fel på.  

Men det visade sig att det var flera fel efter en sväng till Länna Sport. Vilka proffs på Länna sport. På torsdag får jag åter cykeln.


2015-05-25 Nappula



I TV-rummet hamnade mina nya fina ljusstakar jag fick från finaste dottern. Platsen skulle varit en annan, men ibland blir det bättre någonannanstans. 





2014-05-24 Kalas


I söndags firade vi denna fina kille. Äldre blir dom😃

2015-05-23 Uppvisning!



Japp! Inte trodde jag att jag vid 47 års ålder skulle ha uppvisning!


Nu kan jag check av det från min lista! 
Balettuppvisning i Gustavsbergs centrum. 


Roligt hade vi. 










2015-05-22 Duk



Världens bästa dagmamma kom över med några dukar hon vävt. Vi fick en jätte fin när jag och M gifte oss. Just nu väver hon trasmattor, däremot hade hon ett gäng på lager😃

Jag fastnade för denna gröna och en röd

Denna fina blir kanon till julen😍

2015-05-21 Ett år äldre


Dags igen att lägga på ett år på sin meritlista!

Finaste dottern med sambo kom förbi för att äta middag. Ja, har man en dotter med sambo, då är jag gammal😳



blåbärskaka med kokostäcke, blev inge lyckat😁,,, Blåbären var för vattniga.. Man lyckas inte jämt.




fick fina ljusstakar från lilla O


Fick även en rosa kopp som L betalt med 3 dl blod😍. Hon gör allt för att mamsen skall få en rosa kopp från Swedish Grace...😘






Fick även en fin rosa filt av finaste vännen.


Å en rosa ros med en vit hink😍.Dom vet vilken färg som tillhör en av favoriterna... 






Av mannen min fick jag praktiska prylar i vanlig ordning😴. 
Sadelväska till cykeln & cykellampa...

2015-05-20 Tre mil


Tre mil med lite nostalgi..

I denna byggnad spelade M gitarr med Pernilla Wahlgren varje vecka,, när han var liten... Har hört det ett antal gånger, antagligen är det bara M som kommer ihåg😉... 


Mysig skola Ekedal skolan, ser lite sliten ut..

I den här byggnaden startade jag Värmdö Gymnasterna 1989,,, många timmar som jag tillbringade i denna gymnastiksal,, tjejerna och killarna jag tränade är numera vuxna,,, och jag lika mycket äldre😳









Här föddes lilla L, i det gula radhuset...
M checkar in verandan han byggde 1992! 





Genom Nacka Golf

Genom leråkern vid Skevik..

Cyklarna fick vi spola av, efter den tuffa gyttjefärden.


2015-05-19 Lilla Sicilien


Favoritstället.... tur är inte vår starka sida...
vi kom fem över sju, blev planktek ändå, är otroligt god, jag fisk och M med kött. 



2015-05-18 Karlstad


Blev en sväng till Karlstad. 
Riktigt mysig liten stad


En cykelstad. Dom har asfalterat gamla banvallen, 9 mil lång. Det får bli en helg i sommar...


Gillar man kaffe då gillar man Karlstad, till och med jag tyckte det luktade gott i hela Karlstad, trots att jag inte dricker kaffe.



















Utsikten från hotellrummet, rum 46 skall man ha😉.





2015-05-17 Duk


Innan vi åkte till Karlstad svängde vi förbi finaste dottern. Där hade hon dukat upp till fest, dom skulle få gäster. Hon hade dukat så fint.

Inte fel när mannen fixar mat. J är en mästerkock i köket.



Dukningskittet har lilla L fått från Farmor och Farfar.

2015-05-16 And



Vi fick besök, en And föll ner i skorsstenen. Stackarn, vi lyckades få ut henne.
 
 
 
 
https://youtu.be/OqEZGfKohU4

2015-05-15 Trädgårdsarbete


Lördagen gick i trädgårdens tecken🍀
Tur grannen skaffat bikupa, blir många äpplen i vår.


Ett antal grenar som rök efter att M gick loss












Två vänder till tippen😩 

2015-04-14 Ingarö


I torsdags blev det en sväng till Ingarö för att hämta släpkärran.
Hugo hade varit hos frisören, som ny.

Hjälpte till att resa tältet.
Alla ville vara med, även Hugo🌸







Riktigt mysigt med tält på uteplatsen.



2015-05-13 Landet


Blev en tur till landet! oj vad vattenfall jobbar, dom byter ut alla el stolpar.

Så himla vackert vid den här tiden på året.



Blev lunch på Puben på Sandhamn. Stekt strömming med potatismos. Mums. 

köpte en regnjacka hos sommarboden, så himla nöjd. Hittar alltid bågot snyggt😍. 



2015-05-12 OK


OK bygger om! Fick iallafall vår fulla uppmärksamhet med denna fyndiga info. Vi får hoppas det var med flit😎.


2015-05-11 Boo-Lillängen-Boo


Kvällscykling gick till Lillängen
En tripp på 24 km



























2015-05-10 Booleden / Värmdöleden


Guppig tur i dom Värmdöskaskogarna. hua.


En tur på 31 km


Vi hittade lite kompisar, såg mysigt ut.












Slog några vurpor, tur shortssäsongen ännu ej börjat😳





Vi passerade skeviks grotta
Lite sugen på klättring! Får bli en annan gång..



Tog en genväg upp till Styrmannen i Gustavsberg. Ålstäket kändes lite väl långt för en mybörjare som mig. M hade fixat dom guppiga stenarna...


Undrar om denna guppiga väg tillhör gamla gamla värmdöleden...

Passerade Östra Ekedal, där fanns ett utegym..


med grillplats🚴🏿

Passerade Velamsund. Fika ett måste på våra rundor.. 


Fisksoppa för min del.


M tog en bratwurst














2015-05-09 Måspropeller


Karlsson på taket på besök😂
Mota bort fiskmåsar, eller en flygande ockelbos nya rotorblad 😳
Inköpt hos SeaSea i Nacka Lännersta. 




M har köpt en måsskrämma eller måspropeller.. Vi har ett litet problem, måsarna gillar kapellet på vår båt... eller bryggan är byggd där måsarna brukar hålla till. Kanske kommer denna måsskrämma hjälpa...



Den roterar... Nästa vecka vet vi resultatet.





2015-05-08 Emil bricka



Kunde inte låta bli....





2015-05-07 Höganäs


Lilla L hjälpte mamsen att köpa ett antal Höganäs skålar ute i Gustavsberg, i outletbutiken.



2015-05-06 Hjärta


Ett hjärta av sten!!


2015-05-05 Katt


Hittade denna friserade katt när jag var ute på en prommis i förra veckan. 

2015-05-04 Döskalle!


M fick lite sällskap när han vaxade båten. Ser lite ut som en döskalle.

2015-05-03 Båtfix


I söndags blev det en sväng till båtklubben, snart sjösättning😩🚴🏿

I like😍, antingen skurar han båten eller badrummet!

Jag skrubbade galonen, lite galontvätt och en svamp, sen var det klart.


2015-05-02 Koloni


I lördags åkte vi till Forum för att köpa present. Det blev cykeln trots regn.

Vi blev lite smått hungriga, stannade för att äta på Koloni, som ligger i SaltsjöDuvnäs, bara ekologiskt. mums.




















Några som åkte vattenskidor.





















2015-05-01 HugoVakt


Hua, Hugo vet vart man skall göra nummer två😩

I fredags passade vi lilla Hugo medan husse och matte var och hälsade på barnbarnsbarn...







2015-04-30 Tunna



Svarta tunnan är utbytt mot en vit.
15 år är den svarta tunnan från Ikea... 



Den svarta fastnade i hallen...
Vita står i köket,bra att slänga allt papper.



2015-04-29 Storängen


Kvälls cykling,, kanske inte optimalt när man saknar lyse på cykeln. 

Ser ut som vi bor i en industri av värmepumpar. Japp, ibland är det inte mer glamoröst än så, dessutom är båda pumparna trasiga😴. vi funderar på att installera en utomhusdel med två inomhusdelar, tar tid innan vi bestämt oss😘.

Blev en runda över skurubron ner i Saltsjö-Duvnäs, bakom Storängen/Fannydal där min mor bodde när jag var  yngre. Sen hem genom Saltängen.



2015-04-28


Japp! En till burk till pastan.

När man köpte 3 fpk pasta från Zeta. 

Bara skafferiet som saknas. 

RSS 2.0