2023-09-11 Mot Rivieran

Dags för hemfärd mot Rivieran som stop. Lunchstop på en av Frankrikes Air.  Baguette , ost, melon och yoghurt. Snart hemma då blir det vanlig mat igen.

Bila med mannen min är inte annorlunda än hemma. Dit då tar det tid. Hem, då är det gasen i botten och sträckkörning. Ingen gladare än jag att få två nätter på rivieran.
Hade varit roligare att stanna kvar i Voux sur mer.. hoppas SAS eller Norwegian återinför direktflyg till Bordeaux.. jag sitter hellre i en bil och gör något än på olika flygplatser i 17 timmar i bästa fall.

Jag fick mycke gjort. Perfekt  bil att jobba i. 

Vi hade bokat rum till dagen efter. Ringde för att se om vi kunde boka ytterligare natt. De vi bokat fanns inte. Men tur hade vi,  fanns ett rum kvar. Ett familjerum vid poolen. Nästan bättre än det andra rummet vi hade. Såklart samma hotell. Varför utmana något som är bra. 

Blev chèvre choud sallad för mig till middag. Tror jag ätit det varje dag. Så himla gott. Mannen min Hamburgare såklart. Allt va gott tills alla runtomkring började röka. Då förstördes alla smaker och vi lämnade restaurangen. Sverige är bra, där får man inte röka längre på utomhusservering. Frankrike är inte där ännu.

Frankrike är framåt på er mesta, förutom rökning och elladdstolpar. Skall du bila i Frankrike är inte elbil att rekommendera annat om du bara håller dig till de stora fyrfiliga motorvägarna, då kan det finnas laddatoplar, men väl av motorvägen finns det inga laddstolpar alls. Tur vi hyrde en hybrid med både och.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Äntligen

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0