2022-12-11 Grattis Pappa 80

Idag är en stor dag. Min pappa fyller 80. Vi blev bjudna på lunch på Tapetverkstan. Superfint ordnat.
 
köpte en korg som jag fyllde med minnen.
julmust. Som vi alltid delade på tre.
Glasspaket och skjutmått, som pappa delade på tre med skjutmåttet. lite matte som smög in.
Brunanönor. Italjensk Tomatsås. Vanilrån med glass och varma blåbär.. serverade alltid till Melodifestivalen.. numera skulle man få det fem gånger istället för två!
 
 Bakade en Ambrosiatårta. Pappa rökte på 80 talet... när han slutade började han baka en Ambrosiatårta som han delade upp på sju. En tårtbit varje dag. De va då han fick magen, bättre med en mage än röka. nu rökte han aldrig inne. Mest på jobbet. Va väl en innegrej på 60 talet, sen va han väl fast! 
Avocado med räkor och Roadisland,, fick vi till finmiddag.
Hallonkröm som vispades med pulver, nu verka det inte finnas pulver.. även hallonkrämen delades upp broderligt på tre. De va vi tre. Pappa, jag och min syster.
 
Grattis Pappa du gjorde ett bra jobb. 

 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0