2020-08-14 Granngården

Köpte en svarta och en röda vinbärsbuske ut till landet för en månad sedan. Ja vet, har inte hunnit plantera. När jag köpte plantorna hade inte bären mognat. Nu har jag två röda vinbärsbuskar. Jag som inte gillar röda, tänkte att bra att ha en av varje. Kanske borde man sett på bären att bären är olika gröna , eller bladen. Det tänkte inte jag på när jag stod på Granngården ute på Värmdö....  Hade jag haft buskarna hemma, hade jag lämnat tillbaka.. nu får det bli två röda vinbärsbuskar. 

Hemma har jag fyra svarta vinbärsbuskar och en röda vinbär. Har inte fått ett enda svarta vinbär på 25 år . Däremot svämmar röda vinbärsbusken lver varje år...

Inte meningen att jag skall h några svarta vinbär...

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0