2018-08-10 Taklister

M har satt lister i taket. Har använt oss av 5cm frigolit hålkärlslist. Finns hos Byggole i Nacka som lagervara.. ByggMax har bara mot beställning. 

Målade taklisterna tre gånger, två med grund en med samma som taket... målade med den gråa färgen efter att ha satt tejp... blev inte riktigt bra. Nästa rum sätter vi taklisten efter att vi målat taket och innan vi målar väggarna...

(null)
(null)

(null)
Så himla enkelt . Säger jag som tittar på. Snart min tur att måla.... tyvärr ingen som tar någon bild, inget bildbevis🙃
(null)
M slipade upp gamla sågen som legat ute ett tag! Denna har säkert använts när min pappa sågade lister på 80 talet. Sorry pappa nu byter vi ut listerna😘 dom va jätte fint uppsatta men gillar inte när det är taklister som vinklar bara mot taket. 
(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Panelgrund till taket samt första två lagren på panelen innan jag målade gråa färgen 
(null)

(null)
Kanske skulle jag tagit en aning glansigare färg.. svårt att torka av när det är helt matt.. men men, lär säkert måla om innan dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0