2016-07-09 Klätterros


Passade på att införskaffa mer jobb i trädgården medan M var på Power Meet i Västerås.
Köpte en klätterros, en rosa såklart samt ytterligare en bambu planta.
Köpte även tre nya lövkorgar, som har hål i botten... Visst skulle jag kunna borra hål i de jag redan har...



En svart å två rosa finns hos plantagen.



Bambun planterades i krukan vid framsidan av huset. Sägs att den skall vara grön året om... Bladen ser rätt gula ut allaredan.
Tidigare hade jag ett gräs som inte överlevde vintern i krukan, trots försök med bubbelplast och säckväv. Säkerligen gjorde jag något fel.


Plantering av Rosen kräver lite mer planering... Hade tre klematis, varav en har vissnat totalt. Skall försöka klämma in rosen som lär bli fyra meter....
Finns inte mycket att plantera i. Ser ut att vara rätt grönt, det är grannens äppelträd och gräs som blivit en meter högt. Hoppas att min klätterros bringar lite färg. 






De gamla lövkorgarna som saknar hål i botten. Jag har en benägenhet att inte tömma korgarna, och eftersom det allt för ofta regnar, fylls dessa med vatten blandat med gräs och ogräs, varpå det bara blir en sörja som luktar.
Nu har jag ytterligare tre att fylla, om jag borrar hål i dessa två...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0