2016-02-10 Sabatier

 
Vi fick 6 st Sabatier knivar, ett brynstål och en Stekgaffel av märket Sabatier, när vi gifte oss från min förr förra arbetsgivare. Bästa presenten ever.. sorry, men sant. Mina Piano bestick är också något som vi dagligen använder.. För mig går allt praktiskt före allt annat.. Så tråkigt, men sant. Däremot har vi saknat en brödkniv av märket Sabatier. Vi har haft en brödkniv av märket Klong, inköpt hos ROOM på -90 talet, fungerar fortfarande.. dock får man INTE diska i maskin, då tar den stryk. Brödkniven är svår att slipa..
Nu har jag beställt en ny brödkniv av märket Sabatier Pluton hos RoyalDesign i Nacka Forum. Extrapris 449kr.
Ibland har man tur.
http://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=106828&s=sabati
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0