2014-05-15 Kalksten Öland Grå

Idag kom äntligen vår mursten.
 
Jag skickade en mängd offertförfrågningar, men fick bara två svar, den billigaste va dom som själva bryter stenen på öland.. Sjöström stenförädling AB, och trevliga va dom. Lite roligt att dom som levererade stenen Flisby, va en av dom jag skickade offert till, som inte hörde av sig, men det kanske finns både åkeri som heter flisby och stenfirma, jag kan ha fel. Flisby killen som levererade stenen va hur trevlig och hjälpsam som helst, å skicklig. Han fixade så att stenen står på ena sidan av uppfarten..Yes.. lite mindre jobb för oss.
 
http://www.sjostromstenforadling.se/
 
Vi har lite att göra om man så säger.... En sten per kväll, men vi har ju hela sommaren på oss:)
 
Nu har vi 5.2 ton Ölandssten på uppfarten.
 
Grannen va så snäll, han erbjöd sig att vi fick ställa stenen på hans uppfart, det är mot dom vi skall bygga muren, men de vågade vi inte, är hela 5.2 ton, med vår tur hade väl hans ny asfalterade uppfart kolapsat. Nu blir det till att bära sten för sten. Blir väl mitt jobb eftersom jag har en man vars knän inte fungerar som dom skall..
Ja ja... är det inte implantat i huvudet (öronen) så blir det nya knäskålar i höst!
 
Men men.. Istället för att lyfta skrot på gymmet, blir det till att lyfta sten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0