2014-05-02 Båten

Då va det dags att fylla på Oja i drevet...
 
Evig väntan
 
Lika bra att ta till slangen... kanske går det snabbare att blåsa..
 
Påfyllning... Oljekannan redo.
Vilket väder de blev.. kl 8 på kvällen stålade de sista strålarna genom de glesa björkgrenarna, som ännu ej fått några löv.
 
 
 
Blev en selfie i kvälls solen. Inte direkt varmt.. Tur jag tog på mig Dunjackan.  3 grader ute..
Medan M fyllde på olja i drevet, skurade jag rent i motorrummet, blev rejält blöt om fossingarna. Dom blev inte torra av att sola fötterna, resultatet blev blåfrusna fötter...
 
M ser till att Motorn har vatten innan start,,, höll på att bli katastrof, då han glömde bort vattendunken vid första starten!
Efter att motorn startat som den skulle... bar vi upp höljet till motorrummet.
Nu är vi nästan redo inför nästa helgs sjösättning..
Botten skall målas och lite vaxning. Samt tvätta durken, blir väl mitt jobb i vanlig ordning. Här delar vi inte lika på sysslorna.. Nää. jag är inte direkt motorintreserad och vill inte för allt i världen ta det från min M.
Däremot tror jag att jag nog skulle klara det om jag nu måste, är aldrig rädd för att testa! Tror att det är nyckeln till allt. Någon gång måste vara den första....Det går ju också att lämna in på verksad om man inte har intresset och vill göra annat...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0