2014-08-15 Surströmming



Igår va de surströmming ute hos Farmor och Farfar. Jätte trevligt och mysigt, men bläääää för surströmming, inget för mig. Vi som inte åt surströmming fick en fantastisk sallad på bovete, mums


Farfar öppnar surströmmingsburkarna, hua vilken stank, kan inte vara gott...


M testar en mikrostor surströmming bit, här kommer ett bildspel på upplevelsen ...











Första och sista gången...

Även E provade, han va mer modig än M , tog en hel filé, stackarn, efter andra tuggan fick han ok av Farmor att kasta till skatan.... Men han åt två stora tuggor.





Farfar spelade lite dragspel, kommer ett klipp när jag har tillgång till dator,,,

Han fick sällskap av kompisen G på klarinett.



Surströmmingsbordet

Vi som inte åt fick sitta i tältet..

Jag fixade efterrätt till alla 14.
Recept kommer till veckan
  



Klockan halv tre på natten åkte vi hem till landet.... Vid Bullandö låg det likt en gigantisk ficklampa i vattnet..... Va va de😳

Jag gasade på som bara den.... Såg lite märkligt ut... Och kusligt. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0