2013-07-01 Fasadmålning

Oj oj... julstjärnan är kvar... inte lätt att ta ner den.. måste ha långa stegen samt flytta soffan...Vi brukar ta ner den när vi tvättar fönstret, pga målning blir det nog inte fönsterputs förränn om en vecka..
Idag hade jag en date med min man, vi målade huset.... kul va... Nä....men de måste göras.
Baksidan av huset målar vi med Alcros slamfärg,,, helmatt,, tyvärr behöver den målas om varannat till var fjärde år... beroende på hur kalla och snörika vintrarna varit...
Garaget har nu fått färg två omgånger... Baksidan målades med Alcros Allmoge.. framsidan samt långväggarna målades med Nordsjös kultur V, båda svata och matta, man ser knappt någon skillnad. Jag hade två plankor kvar, dessa två plankor målade M medan jag gick in och gjorde middag till en hungrig dotter.
 
Bara takbandet kvar... och lilla garageporten, som har en enda liten rutten planka, mitt i dörren...Dörren är nu ca 12 år.. Det dumma är att man måste bända bort alla plankor, eftersom dörren har panel. Grannen bytte panel för ett antal år sedan, han satte dit hela panelskivor, kanske ett bra alternativ!
 
Bara takbandet kvar... Inte bara en planka utan två som måste bytas ut..... Bara att åka till Byggolé igen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0