2013-03-31 Farmors OstKex med mycke fibrer

 
OstKex med mycke fibrer.... fick recept från Farmor...
( jag gjorde dubbel sats av nedan, om du har en 60cm ugn blir det två plåtar)
 
1 dl Sesamfrö
1 dl Solrosfrö
1/2 dl hela eller krossade linfrön
2 dl vetemjöl
1 tsk salt
2 dl Vatten
2 msk Olja gärna Rapsolja
En skvättt honung
 
Sätt ugnen på 150 grader.
Blanda ihop samtliga ingredienser..( Jag gjorde dubbel sats, blev två plåtar). Grädda i 25 minuter. Ta ut och skär valfria rutor. Grädda ytterligare i 25 minuter. Låt kexen ligga kvar i ugnen.. ( min ugn va lite dålig..jag gräddade i ca 1 timme.. därefter stängde jag av ugnen och lät kexen ligga kvar tills ugnen svalnat..)
Kexen skall vara relativt hårda..
Riktigt gott med diverse ostar... Mums...
 
 
 
 
 
Har du varmluftsugn kan du med fördel grädda båda plåtarna på en gång...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0