2012-09-08 Juni 2005


Idag har L varit på en tripp i djungelns Cape Tribulation. Undra om det va denna strand dom inte fick bada vid,, där de va krokodiler..hua....Denna bild togs dock år 2012 i Autstralien.
L och F firade sin födelsedag ihop.. år 2005 Ser ut som att temat är rosa.
 
Ingen ordning på den här familjen..
Skolavslutning...
Hur gick det här ihop... vem tog kortet...alla är ju me..hmmm. en av resorna ihop med familjen S... åh va jag längtar tillbaka till spritköket längs franska vägarna.. å familjen S´s trevliga sällskap. Men nu är barnen stora och egna vingar fått, eller nästan stora.. Nästa blir väl pensionärsresor ihop..
Ja så kunde det se ut...
Tågstationen valmondois.. på den tiden tåg in till Paris...Nu förtiden är vi lite järvare.. vi tar bilen.. 11 avfarter i en rondell fixar M hur lätt som en plätt, med två pratglada som alltid räknar avfarter...
Middag hemma hos kusin L och N i Frankrike. Världens bästa A-M hon fixar allt och tar hand om alla:-P..
Åh hon lagar sååå god mat åh alla efterrätter mums.. Åh va jag längtar dit.
Tänk vilka trädgårdar dom har i Frankrike, så mysigt.
På väg till Disneyland park i Paris... vet inte hur många gånger vi varit där.. men de kan aldrig bli för få... Men nu lär det nog dröja..eller så får jag låna någon liten 8 åring..de är så mysigt att gå på den lilla disney parken,, mycke rosa lull lull.
 
Regn regn, inte helt ovanligt...Där är mitt rosa paraply:-P.. O lyser upp hela Disney. K förser alla barn med Regnponcho.. årets trendplagg inom regn kategorin.. Jag skulle vilja ha en rosa regnponcho..
Männen diskar och fruarna lagar mat...lekplatsen i bakgrunden... det är så det ser ut på samtliga rastplatser i Frankrike..
Route Napoleon...
de va höga höjder på Route napoleon trippen...

Ser ni kanten... vår däck på bilen sträckte sig över kanten...hua,, de va svettigt för en som är höjdrädd..
L satt i baksätet och fotade ut ur takluckan.. varpå vi fick med oss några bilder.. Jag och M satt mest svettiga, jag klappade på benet och M krampade i ratten..
Har som sagt inget minne från denna tripp, tur vi har en dotter som älskar höjder och fotade för allt och alla.
Hotell Le Victoria
 
 
En annan rastplats, rosa hinken en trogen följeslagare på resan... Rosa hinken används till disken..va annars!
Jag och lilla R som nu är rätt så stor, vi är bakom hotellet..
Vi va i Gap för att se hur man tillverkar parfym och tvålar... spännande.. även grabbarna ser glada ut.
 
Jag har nog en en liten dold talang,,vem ringer medan jag laddat upp alla bilder från frankrikeresan år 2005, jo Moster A-M från frankrike. Hon undrade om jag ville häsa på när dom skulle ner till Frejus...får höra med M, skulle vara sååå himla mysigt och kul. Längtar redan.
 
Jaha nu har jag avklarat Juni 2005.. Bäst att gå ut till Herr M som håller på att resa stolpar i trädgården.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0