2012-03-02 Kycklingwraps


Häromkvällen försökte jag mig på K´s härliga wraps.. lyckades nog
inte riktigt lika bra. Fick då lära mig att smeten gör man dagen innan:)
Då gick de bättre.
Min tallrik ser dock inte lika tjusig ut som K´s.

Fyllning:
4 kycklingfiléer (eller en färdiggrillad kyckling som delats i små bitar)
2 gula lökar
1 tsk sambaloelek
salt och svartpeppar
2-3 dl creme fraiche
jag hade även i 8 champinjoner...

Riven ost (jag hade copps färdigrivna mozzarella ost)

Skär kycklingfiléerna i små tärningsbitar, stek kycklingen. Finhacka den
gula löken, stek även den. Jag använde mig även av champinjoner 8 st
finhackade som även dom stektes med. Häll i chemefrachen när allt är
färdigstekt, därefter sambaloeleken, salta och peppra efter tycke och smak.
Fyllningen kan med fördel göras dagen innan.

Fyll 8 st taccowraps med fyllningen. Pynta med lite riven ost. In mitt i ugnen i
ca 225 grader, tills dom fått färg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0