2011-10-16 Kruka från Waldemarsudde!


Åh måste bara visa,, den ena krukan, den till höger hittade jag
i gömmorna när jag rensade förrådet för ett bra tag sedan..Om jag inte
minst fel fick jag den av M´s mormor för kanske 25 år sedan..
Den passade perfekt i vårt nya sovrum:) Den va dock lite ensam ett tag,
Den till höger fick jag av Farmor för någon vecka sedan, de är så fina i
de lilla fönstret, nu saknas bara fönsterbrädorna, men man måste ju
alltid ha något kvar att göra. Dom är iallafall införskaffade och ligger
snyggt och prydligt på golvet i TV rummet.
Krukorna heter Minne från prins Eugen Waldermarsudde, Den formgavs
av Prins Eugen 1915, Krukan tillverkas av gustavsbergs Porslinfabrik, 
finns i fem storlekar.. Riktigt fina krukor. Går tyvärr bara att beställa
på Museibutiken för Waldermarsudde, Klicka på nedan länk om du
du är intresserad. Får önska mig en i julklapp:)

http://www.museibutiken.se/avdelning.asp?AvdID=1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0