2011-11-13 Isolatorer och Porslinsknoppar på plats!


Porslinsknopparna är på plats,, eller isolatorena som de egentligen är..
Köpt via nätet hos Gysinge byggnadsvård. 58 kr st..
http://webshop.gysinge.nu/products.php?product=Porslinsknoppar%2C-typ-isolatorer




Här är isolatorn på plats,, riktigt tjusigt om jag själv får säga... M
har fixat såklart.. jag har bara stått för inköpet..



Till de större lådorna blev det traditionella porslinsknoppar, trot eller ej
men jag köpte dom på Åhléns i Nacka Forum såklart, dom har lite av
allt är lite dyrare än Ikea.. Ikea har också porslinsknoppar men tyckte dom såg lite
plastiga ut.. Åhlens porslinsknoppar kostade 35kr/ styck.
Dessa ser verkligen lite gamla ut, ojämna med en genomgående skruv i rostfritt... snyggt blev det...
Jag som letat som en galning efter olika storlekar på porslinsknoppar med
en rostfri skruv gärna genomgående för att få bättre fäste...så hittar jag
dom på Åhléns.

Nu är det bara sekretärens lock som skall på plats... är några målningar
kvar.
Om jag inte redan nämnt, sekretären är målad med golvlack, vit vit.,,extra
vit.. Vi har brutit den vit, låter kanske märkligt men om man tar den
färgburk som det står vit på ja då får man traditionell vit och den ser ut
som man är storrökare, lite gult. Eftersom all annan färg är bruten vit vit, hemma hos oss,
va vi tvugna att även bryta färgen till sekretären..


M testar lådorna.. Vi smorde på lite stearin som Farmor tipsat om,,
det skall vara lättare att dra in och ut lådorna om man smörjt lite stearin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0