2011-03-12 Första studentklänningen! Turkos


Hade lovat L att sy hennes studentklänningar,,,men att hon skälv fick välja
mönster och tyg:) I fredags ringde hon från tygaffären att hon hittat tyg.
Bra tänkte jag:) Åkte och mötte upp min lilla prinsessa..och betalade snällt.
Frågade lite snabbt när skall den vara klar? På tisdag svarade min lilla
prinsessa,, gärna på måndag eftersom studentskivan är på tisdag. Oops
tänte jag,, men men jag har ju hela helgen på mig:)
Här är det fina tyget hon valt.. hon passar verkligen i turkost,, även rosa
men denna blir turkos..
Alla studentskivor har något slags tema,, denna gång skall hon vara något
som jag inte kommer ihåg, men turkos klänning och en stor knut på huvudet
skulle hon ha.

Här är mönstret ett mönster från vogue,,,gör nog om den en aning.
om jag skall hinna itid.
Jag vet iallafall vad jag skall göra i helgen..

Den här klänningen sydde jag till L när hon skulle på bal i 9:an.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0