2010-11-25 Sju sorters JULKAKOR


Idag köpte jag Sju sorters Julkakor, skriven av Cecilia Vikbladh.
Ett väldigt fint namn... Men jag blev så besviken, 98% av recepten
bestod av nötter,, Med andra ord är det inget för en nötallergiker som mig!
Men jag tål mandlar konstigt nog, tror ni något av recepten bestod av
mandlar,,nej bara valnötter.
Jag får nog se till att fixa en egen sju sorters kakor utan nötter!
Jag har nött ut tre av den traditionella Sju sorters kakor sedan barnsben,
älskar alla recept, man hittar alltid något som man inte bakat, hittat på
egna och användt boken som en bas... Men den här hamnar nog längst
bak,, eller så får någon den i julklapp:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0