2010-08-23 TV-rummet är nu färdigmålat..


Ikväll har vi målat klart vårt TV-Rum, M målade tak och två väggar medan
jag målade panelen en sista gång.. Nu är det endast infodring och målning
av fönster och golvet kvar... Sedan kan vi köpa en soffa...

M målade även dörrhålet in till köket en gång.. Behövs nog en omgång till
innan det är klart.

Medan M målade dörröppningen målade jag dörrkarmen in till vår klädkammare.
Karmen skall sedan skruvas ihop.. Vi var tvungna att sära på karmen, då
dörren måste öppnas utåt.

Jag har även målat vårt TV-skåp ett antal gånger, jag är nu inne på tolfte
strykningen....blir inte bra.. använder mig av vit bets.. vilket har fungerat
på allt annat som är av furu. Tyvärr har skåpet en gång
i tiden oljats in, detta tränger nu igenom vid varje strykning..
Kommer bli Cigarett gul,,,inte vackert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0