Midsommarafton...

Midsommarafton firades ute hos min mor, hon bor ute i skärgården på en ö som heter Uvö. Hon har inte alltid varit skärgårsbo, tidigare hade hon Uvö som sommarställe men sålde sin villa i stan och bestämde sig för att bygga permanent och flytta ut. Vilket är beundransvärt att göra vid pensionsåldern.. snart..Hon har en övernattningslägenhet men hittills verkar hon mest vara ute på ön... Det är inte helt fel att vara bosatt ute i skärgården, tydligen får man köpa ett båtkort för 500kr per år och åka hur mycket båt som helst... vintertid får man även åka helikopter, kostar 150kr per resa. Antingen landar helikoptern i gamla stan eller stavsnäs. vilket man själv så önskar.. Funderar nästan själv på att flytta ut till vårt landställe Eknö om det är så bekvämt, kanske helikoptern även landar i nacka strand.. vore nåt...150kr per dag..nästan billigare än min parkeringsplats på jobbet.

Nåväl midsommarafton började med fint väder men övergick till regn.



Farfar SMSár med sitt barnbarn J ... ett annorlunda sätt men funkade bra..









De fina vädret i skärgården och det regniga över dalarö...



har fått en frystoa av min mor. Jag gillar
ju inte utedass som vi har på vårt landställe Eknö. Denna frystoa kommer göra susen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0