2009-07-17 Äntligen är måsskyddet klart...

Ni som följt min blogg kunde läsa för någon måndad sedan att jag gått och köpt ett bilkapell för att göra om till båten.

Varför då? kanske någon undrar, vad skall man med ett kapell över ett kapell?
Jo, det är så att våra kära fiskmåsar verkar tycka om kapelltyg, iallafall vårt blåa. Fiskmåsarna använder vårt kapell till sin egen lilla toalett. Det skulle vara lite intressant till nästa gång när vi skall byta kapell och sy upp ett i grått eller mörkblått för att se om det gör någon skillnad! Hittills har vi dels haft vårt nya kapell sedan 7 år tillbaka samt som överdrag vårt gamla, vilket resulterat i att det blivit lite för tätt och det nya har möglat, inte kul. Men kemtvätten tjänar pengar iallafall.

Men nu har jag införskaffat ett bilkapell som jag sytt om. Är inte riktigt nöjd, med det får duga så länge det håller. Här kommer bildbevis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0