2024-07-14 Grovsopsfärja

Årliga grovsopsfärjan anländer. Sopberget nästan lika mycke som tidigare är.

Tomt under huset. Vi får se vad vi skrapar fram till nästa år.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2024-07-13 Vattenkrig

Vattenkrig och sopor.

Granntjejerna hade vattenkrig. Medan M fyllde på sopberget inför morgondagens Grovsopfärja.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2024-07-12 sötpotatis

Vilken mumsig middag dottern svängde ihop. Sötpotatis och svartabönor med fetaost.
 Mums
(null)


(null)

(null)


(null)


2024-07-11 Pizza

Vi hade behövt kusin S . Blev ingen Pizza barnbarnen va inte på något solskenshumör eller sugen på Pizza. Vi hade iallafall strålande väder.

Blev rester när vi kom hem. Nytt försök en annan gång.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2024-07-10 simskola

Dimma och simskola. Nästa år får Mormor vara ute i lite bättre tid, så även LillM får gå på simskola.

(null)


(null)

(null)



2024-07-09 simskola

Två glassar och simskola.. Kiosken hade stängt konstigt nog, blev glass i en annan butik, den fick inte godkänt.. när kiosken öppnat blev det en glass till. Den första slängde vi. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2024-07-08 Hem

Dotter med de två minsta åker hem för att tvätta. Skjutsade till Stavsnäs, 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2024-07-07 Bokhylla

LillM har snickrat ihop en bokhylla tillsammans med morfar . Nu kan LillM ha sina egna böcker.

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)



2024-07-06 Bak

Idag har vi bakat det vi vill, chokladbollar och hastbullar med strössel.


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



(null)

(null)

(null)

(null)


2024-07-05 Teaparty

Idag fixade barnen Teaparty , min pappas gamla porslin  kom till användning.

(null)


(null)

(null)

(null)



2024-07-04 Tennis

Kompisarna påväg mot tennisskolan.

(null)


(null)

(null)
Livet som mamma
(null)

(null)

(null)

(null)




2024-07-03 Tennis

Mormors tennis tjej.



(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2024-07-02 Tennis

Promenad med dotter och minstingen, medan äldsta hade tennis, morfar lekte i lekparken med LillM

Mormor introducerade fruktrem till minstingen. 

Efter tennisen hittade vi bästisarna ute körandes med en båt😅 svenska sjö hade små pioners som barn fick köra runt i hamnen . Ojoj.. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



2024-07-01 Tennisskola

Tänk vår dottes tennistränare blir Lilllskrutts tennistränare. Tennisdoktorn. Min tränare hette också Tennisdoktorn på 80 talet. Tänkte att det går i arv. Men de va samma tränare. Världens bästa tennistränare som kan få vilket barn som helst att älska tennis även om man inte gillar bollar. Vår dotter blev riktigt bra bara på att spela om somrarna, från att ha duckat så fort en boll kommer.

Första dagen gick riktigt bra.  Blev ett dopp med kläderna på. 8 grader burrr.

(null)



(null)

(null)

(null)


2024-06-30 måla måla

Måla måla, dags att måla fasaden på lillstugan. Svart lasyr, bara att stryka på. 


Normalt jag som målar, men jag bara jobbar å 
 jobbar. M egentligen bättre på att måla, jag målar allt å väldigt snabbt. M målar bara där färgen skall vara . Ni förstår. 


(null)

(null)

(null)

(null)


2024-06-29 Snart

Snart kommer barnbarnen, tennisskola och simskola väntar intvå veckor. Först jobb.

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)



2026-06-28 Spegel spegel

Delade meningar vart spegeln skulle vara. Ett fint hål i väggen och jag flyttade bara skruvade fast, det gick de me. Så får vi se hur länge den hänger uppe.

Nu kan vi spegla oss när man vill, inte varje gång man kliver ur duschen/toan

(null)

(null)

(null)

(null)


2026-06-27 Potatisanka

Kunde inte koka denna potatis, såg ut som en anka som tittade lite på mig.

(null)

(null)


2024-06-26 morgonbåten

Sommartirlista innebär uppe med tuppen . 
Men vilken härlig dag, solen skiner, kan inte bli bättre.

(null)

(null)

(null)


2024-06-25 snäckor

Pappa och mammas tjej, hon kan allt. Skrapade sin båt för första gången på snäckor,. Hon ville så gärna sjösätta. Men motorn står i vårt garage.
Nästa sommar kanske.

Vi åkte ut på kvällen, 

(null)

(null)


(null)

(null)




2024-06-24 Möte

Möte i stora staden. Tog båten in. Rätt smidigt istället för bilen. Vilken varm dag.

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2024-06-23 Diska

Från att vara tråkigt att diska till att de va det roligaste dom gjort.

Soffan åkte upp i lillstugan. Äntligen lite Space i huset. 

Jag har och jobbar för mycke så M har inget att bygga me. Är ju jag som beställer. Får ta tag i det när byggföretagen är åter från semester. Det finns att göra ändå. Isolera under stora husets sovrum. Måla taket i lillstugan, måla fasaden på lillstugan, måla lillstugans ena fönster. Sätta isolband på fönstrena i sovrummen i stora huset. Finns att göra.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2024-06-22 Tång

Fick hjälp av lill M med att plocka tång.

Fick ihop en stor hink.

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2024-06-21 Midsommar

Blev en toppenmidsommar som firades hos min syster och man.  Deras minsting fyllde 12, blev en mumsig tårta som vår dotter fixade. Lunchen fixade allihop lite av varje även det mumsigt .  Vin va kvar  länge med tanke på tre småbarn men systerns 12 åring sysselsatte alla barnen. Vilken tjej❤️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2024-06-20 Glömde

Stressig dag, broöppning i strömma, någon hade tagit min parkering igen, så trodde jag att jag tappat min mosters fina jacka när jag stressade ner till båten. Min moster hade hittat två karlar som hjälpte henne, ena visade sig vara granne med oss på landet.
Den andra gift med en fransman. Aja gick ingen nöd på henne.

När allt lagt sig åkte jag och Morgan tillbaka till parkeringsplatsen och jag hittade mosters Jacka i min bil under tjejernas fleese..

Mysig båtfärd klockan tolv på natten mot midsommar. Ninjan jag pusta ut.



(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2024-06-18 Födesledag

Pannkakstårtan en favorit. Dottern fixade till pappa på födelsedagen. Försvinnande god.



(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2024-06-17 The old smoke house

Middag på The old smoke house med familjen.

Barnbarnen va som ljus. Satt i tre timmar på Restaurang. Min dotter är fyndig. Ritblock och pennor kommer man långt med. Sen kom min syster med sina barn. Hennes yngsta sysselsatte barnen hela kvällen, vilken stjärna 🌟 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2024-06-16 Arlanda

Hämtade min moster på Arlanda. Hon skulle egentligen till sin vännina, som tyvärr blev sjuk. Ingen blir gladare än jag att få träffa min favorit. 

(null)


2023-06-15 Lilla Åland

Tror jag ger upp, andra Lilla Åland stolen från Svensson i Lamhult, som levereras ofärdig och målad värre än en treåring . 



(null)

(null)

(null)



2024-06-14 Hem

Dags för hemfärd. Blev lite lek i det nya uteköket.

Smilla fick mycke uppmärksamhet. M skjutsade tjejerna till Stavsnäs. Där dottern hämtade upp. Smilla gillar inte attmpka båt, så vi blev hemma.

Lite senare åkte vi hem i dimman. Klar M körde åt fel håll, jag har koll hörde jag. Hmm själv kände jag att vi åkte i fel färdriktning när jag satt nere på durken med Smilla. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2024-06-14 Bryggfest

Besök av våra små barnbarn, utom den minsta. Vankas bryggfest å lek med hannarna.

Smilla fick en kompis iallafall. M glömde gå ut med sista pinken med Smilla , så blir det till köpa ny matta. Jaja. 

Lill M hjälpte.morfar att bygga ihop uteköket, en lycklig tjej som även valt köket helt själv.

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2024-06-12 Glad

Alltid någon som blir glad när man kommer hem. Smilla den som va gladast. 

Kvällspromenad. Händer inte så mycket. Mest jobb och slit.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)


2024-06-11 konstruktionsplyfa

Vi fick en leverans från Djurö, 12 skivor konstruktionsplyfa. A 17 kg st. Jag må jobba mycke men M han sliter mycke..

Tig en härlig lunchpromenad för att skåda Sandhamns vackraste rododendron. Helt magnifik, en sån vill jag ha. 



(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Avslutade kvällen med en toastskagen. Röran från Ingaröhallen, minst lika god som Ica maxis egengjorda. Mums 

2024-06-10 Hundvakt

Tillbaka igen, hundvakt några dagar. Jag passar på att jobba.
Smilla gillar inte att åka båt. Skakade hela vägen  stackarn.

(null)

(null)

(null)

(null)


2024-06-09 Blåst hem

Mormors lilla haj. Babyshark morgonrocken en succé. Idag blir det en guppig hemresa. Tjejerna jublade å ville att det skulle gå fortare.



(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


2024-06-08 Tång

Plockat tång, fyllt skottkärran med sand. En ganska bra dag.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


RSS 2.0