2018-11-16 Kikhosta! Äggkastning

Har legat sjuk i en vecka. Hostat så att jag inte vet vad. Blev ett besök till vårdcetralen. Tre timmar tog det. De misstänkte kikhosta, tror inte jag har det. Två prov blev det. Först stoppade de orivet i fel rör, bakterierör istället för  virus rör. Inte det roligaste provet. Hände mycke på vårdcentralen. Vad är odssen att en person har samma för och efternamn, och dessutom samma födelseår. Japp det hände idag. Trodde först att personen prioriteerats före mig, men fel person. Sen en familj vars son agerade tolk, en nioåring! Han skall ju vara i skolan. Han försökte få hjälp till att hjälpa sin lillebror. Läkaren upprepade bara att man måste ha tid. Inte förstår han vad det innebär. Jaja hoppas det löste sig.  Nu hem å vila. Fick en stor dunk med hostmedicin som även skulle räcka till mannen min som hostat i flera veckor...

När jag väl kommer hem, upptäcker jag att någon krossat ett ägg. Tur man har bevakning!  Sex barn som gick bus eller godis, trots att de fick godis av oss, knäckte de ägget med hjälp av stenen. Inte roligt bus. Nästa år polisanmäler vi och ber att föräldrarna kommer över och ser till att barnen städar upp. Någonstans börjar brottsligheten.
Tur två andra gäng skötte sig exemplariskt, finns hopp för dagens barn!
Dessutom hade bilen fått ett ägg på sig. 

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0