2018-04-30 Valborg

Vilket trevligt slut på April månad. 

Gammelfarmor & Gammelfarfar hade varit på kryssning och parkerat bilen på vår uppfart. Finaste dotter med familj kom förbi. Grillat stod på menyn. Jag är ju inte jätte duktig på att laga kött, håller mig mest till grönsaker, En och  annan  kycklingfile klarar jag av. Jag hade givetvis köpt helt fel kött, hade köpt högrev,, hmm, när svärsonen kom blev de ordning, De åkte ner och köpte ryggbiff... så var biffen fixad. Nu har vi två kilo högrev☺️i kylskåpet. Fick en lektion av både svärson och Gammelfarmor hur högreven skall tillagas.. Fattas bara gäster som äter kött. Tur det är lång hållbarhet. Får blir en till familjemiddag.

(null)

(null)

(null)

(null)
Svärsonen har köpt grillsaker. M får en lektion. 
(null)

(null)

(null)
Kladdkaka på honung.. blev riktigt gott och lent.
(null)

(null)
Lillskrutt har tömt skåpet på alla nappflaskor... mormor har lite väl många... fungerar bra som leksaker.

Hon rör inte kristallglasen som står i samma skåp. Lite imponerande.
(null)

(null)
Mammas gamla hårspännen är spännande 
(null)

(null)

(null)

(null)
Jag vill in..
(null)

(null)
Mamma blev fin i håret med alla hårspännen.
(null)

(null)

(null)
Sånglektion innan hemgång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0