2018-04-14 Landet

Vilken dag. Brukar alltid vara kallare ute i Skärgården så här års, eftersom vattnet fortfararnde är kallt. Måse ha varit minst 12 grader varmt. Sandhamns Värdshus hade öppnat upp för uteserveringen. Blev att vi satt inne. Två mot en, jag fick ge mig.

Pappa är i Stockholm, kul att han följde med ut till landet.

Ett besök i favoritbutiken, Sommarboden.Världens bästa Anki lika trevlig. Inte bara jag som handlade denna gång. M hittade sin vårjacka. Sebago, förvånade! Nop..
 

(null)
Hemresan blev utomhus. Tur vi hade dunjackorna på oss. Båten Saxaren har inga fönsterplatser fram. Utomhus är det fri sikt och fri luft. 
(null)
M tog en kyckling med ris till lunch
(null)

(null)
Pappa och jag tog en strömming
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Favoritbutiken Sandhmnsboden.  M hittade en ny vårjacka frpn Sebago, även jag fick en jacka☺️ Save the Duck.. Fick iofs betala själv..
(null)

(null)

(null)

(null)
Möhippa ombord, som undrade om de fick våra platser.. stygga mig som sa, tyvärr nej, är åksjuk och behöver sitta längst fram, sorry. De var 16 per. De ändrade om i bistron, de hade egen dricka med sig. Man får bara sitta i bistron om man handlar på båten. Kände genast att mitt Nej inte var så farligt. Det värsta var att det inte städade efter sig eller ställde tillbaka bord och stolar.. såg ut som dagen efter en fest. Kände att mitt nej var helt ok. 
(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Vill man vara med på bild, får man ta själv!
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
En tur runt ön innan båten går till landet.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Någon som lånat optimisten. Lite trist. Den kan ju inte ha vänt på sig själv..
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)
Fika på verandan.. 
(null)

(null)

(null)
Pappa framför huset han en gång byggt. Numera mitt. Sen 30 år. Hua vad tiden går. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Vår surfingbräda hade hamnat uppe i skogen. Någkn annan som skogssurfat😊. 
(null)
.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0