2017-06-23 Brand + Lyckstolpe

I morse vaknade jag av att något skrek i trapphuset på Franska.... hörde brand. Hmmm, gick upp och tittade i nyckelhålet. Kunde inte se något. Man skall inte öppna dörren om det brinner tänkte jag och gick och la mig och tittade på Netflix på telefonen.. Tänkte att det är någon snurrig gubbe. Hörde sedan något från taket. Vi har lägenheten högst upp och två stora takterrasser

Tyckte att de var lite väl mycke väsen. Gick ut i vardagsrummet, jalusierna hade några glipor, såg två personer som gigantiska silverhjälmar..... men vad händer. Ropade på M som sov, att komma, någon är på balkongen.. visst sa han utan att röra sig. Knackade på fönstret och försökte dra upp jalusierna som är elektriska. Gick inte att få upp... testade en annan jalusiknapp som går till de andra jalusierna, äntligen fick jag upp. På balkongen finner jag två snygga brandmän, och tre på taket... en ligger på golvet och firar ner en annan brandman till balkongen under oss. Tydligen brinner det i lägenheten under oss... 

Allt gick bra och jag hade en snygg brandman i mitt vardagsrum när allt var klart. Vi behövde inte utrymma. De firade ner den skadade familjen. Antagligen mest rök...

Inte nog med brand i lägenheten under. Så körde M upp på trottoaren där en lyckstolpe står på den inhängande parkeringen. Betongen under lyckstopen var inte riktigt fast. Så bom så blev hela lyckstolpe  sned och den vita lampgloben flög som en champanjekork och rullade iväg. Backkameran slutade fungera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0