2017-01-10 Tomten

Min trognaste följare till denna blogg. Mor till min mans syster man, även hon börjar på M. Hon läser alltid upp dikten Tomten på julafton. Av Viktor Rydberg.
 
Jag förstå inte hur hon kommer ihåg all text.. Hon är över 80 år och kommer ihåg, Fick just höra att M fyller 90 år i år (2017). Ojoj hur skall det gå för mig när jag idag inte ens 50 och ej kommer ihåg långa texter.. Siffror går dock bättre.. haha. Jag tror jag får börja läsa mer, inte bara på semestern och flera olika changer. Jag borde ha mer tid över nu när inga barn bor hemma. Bara en man, och han klarar sig själv.
 
Om du vill lyssna på dikten, klicka på pilen i nedan youtube file.. Så himla vackert. Tack Fina M för den årliga juldikten.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0