2016-02-28 Drevviken


I Söndags begav vi oss till Drevviken. Vilken dag vi fick ihop 2.6 mil. Banan är på 2 mil.


Vi passerade min Mormor Veras två hus och sjöstuga... Ser inte likadant ut som då. Här har jag lärt mig att plocka blåbär och fiska kräftor. Även M var med och fiskade kräftor ett antal gånger, då bodde vi i sjöstugan. Det var tider❤️ 


Här kommer lite bilder.. Min min mor var lite nyfiken..























Hua,, en vak på det smalaste partiet, där min mormor Vera en gång tiden bodde.. här är det riktigt strömt.
När vi sitter och fikar åker en fyrahjuling ner i isen brevid vaken.. Den var väl för tung... Det gick bra för mannen som blev uppdragen av fina medmänniskor. Fyrahjulingen hamnade på botten. Kunde gått riktigt illa om han fastnat med jackan i styret.. Men allt gick bra.
Åhhh det här är livskvalitet.







Isen var helt fantastisk, de hade slipat isen, eller hyvlat, den var helt slät. Hellasgården, Källtorpssjön den var bucklig och svåråkt. 


















Vi träffade på dessa söta skridskoåkare. M's syster och svåger. Blev en extra sväng med lite sällskap, alltid lika trevligt med sällskap☀️.




Mina långfärdsskridskor är från 79, fick dem i Julklapp av mor och far... Inte direkt en populär julklapp när man är i 10 års åldern, idag är jag överlycklig ägare. Jag köpte ett par likadana till M i slutet på 80 talet. De fungerar än. Har blivit många mil.

Skridskorna är från Skyllermark i Nacka.


Vi parkerade i Sköndal. Vilken fantastisk service, gratis parkering, inget man är van vid.


Finns totalt 9 påfarter till banan. Vilket jobb kommunerna gjort. Helt fantastisk. Många som motionerat tack vare kommunerna Tyresö, Haninge och Huddinge samt Stockholms stad.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0