2016-07-15 Papper


Medan M grävde rensade jag papper. Kag som trodde jag rensat undan,, men icke, jag hittade lite roliga saker..
Lilla O skrev i min timemanager, en motsvarighet till smartphone, men helt manuell, ingen uppkoppling här inte..



Den innehöll nödvändiga kontakter, som du numera googlar fram vid behov...


L's önskelista, måste vara från det år hon var en 8-9 år... Hon önskade sig Sten & Stanly! En freestyle, trodde den hade gått ur tiden när L var liten...


Det var bättre förr. Nu har jag noll koll på vad jag har ute på Eknö.






Nu åker den till återvinningen.

Hittade en pärm som Gud glömde.


Några bokföringsordrar. Det har nog gått 10 år, daga att slänga.








Anteckningar från Universitetet,,, tror det är digitalt idag...
Det lär inte gå åt lika mycket bläck eller blyerts idag som då.


Broderi frön 1992. Skulle bli en doptavla till L,,, 

Stick och virkmönster,, kanske modernt nästa år!


Nästan det roligaste! Våra gemensamma sparade matpengar från 1990! Det var på den tiden man gick till banken för att ta ut pengar, betalade det mesta kontant... M och jag hade 500 kr i matpengar per månad.. Vi sparade en tia varje månad. Usch idag kan det bli uppemot 5000kr , vi måste bli bättre, vi slänger alltför mycket mat nu när L flyttat hemifrån.


60kr i sparade matpengar, 10 lappen som byttes ut mot ett betydligt tyngre mynt. Snart även det ett minne blott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0