2016-07-06 Waxholm


Varför cykla när det finns båt. Vi cyklade ner till Hasseludden för att ta båten över till Vaxholm, cykelfärden tog ca 13 minuter.. Ca 5 km. Båtfärden tog 45 minuter till Vaxholm. 

Himla vackert nere vid Hasseludden.





Båten Dalarö tog oss mot Waxholm.



Till Gåshaga tar det bara fem minuter.

Man får inte längre stå i fören av båten, jag som mår så illa... Det är väl bra ur säkerhetssynpunkt. Vi ställde oss längst bak i båten, men 45 minuters lidande var lite väl mycke. 




















Hittade ett mysigt fik i andra änden av Waxholm. Nästan som att sitta å fika i någons trädgård.
Kanske var det så det började.


Räksmörgås fick det bli. Nästa gång tar jag en räksallad, den såg så god ut.














Hittade en lite butik som hade mycket ögongodis... Kom ut med ett par gummistövlar, blus och två grytlappar... Tänkte inte på att jag bara har en cykelkorg,,, hmmm. Min kära man är smart, stoppade ner småsakerna i gummistövlarna, därefter gick stövlarna ner i cykelkorgen....




Tog båten mot Tynningö,, men vi ångrade oss. M blev så trött, måste varit ölen och värmen. 

Blev en tur genom norra skärgården, vi klev av vid Norra Lagnö, en mysig cykelfärd genom Gustavsberg till Nacka.

En mysig dag, blev bara 25 km. Men balsam för själen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0